Dział marketingu i sprzedaży połączony w całość? Niemożliwe? Nic bardziej mylnego. To klucz do osiągania sukcesów w firmie w nadchodzącym 2023 roku.
Ważna będzie także optymalizacja wspólnej pracy obu działów, jak również systemów i procesów, które są od siebie zależne i muszą się bezwzględnie uzupełniać.
Potwierdzają to statystyki:
- 27% organizacji stosujących MSA (marketing and sales alignment) ma szybszy wzrost;
- 56% firm stosujących MSA trafia w prognozowany wynik sprzedaży, a 16% je przekracza;
- Leady, które przeszły przez MSA dają nawet 47% wzrostu wartości sprzedaży.
Zapraszam na kolejny odcinek podcastu. Razem z Karolem Bartkowskim rozmawiamy właśnie o integracji marketingu i sprzedaży.
Od czego ją zacząć? Jak określić warunki współpracy pomiędzy działami? Jak zmierzyć czy idziemy w dobrą stronę? Posłuchaj!
O czym jeszcze usłyszysz?
- Czy integracja marketingu i sprzedaży dotyczy tylko dużych zespołów?
- Czy sprzedaż powinna wchodzić w buty marketingu i vice versa?
- Dlaczego marketing ma służyć sprzedaży i z jakiego powodu, nie jest to podległość, tylko pomóc?
- Od czego zacząć współpracę i dlaczego wyjście od wsparcia sprzedaży w zakresie materiałów sprzedażowych, jest najlepszym pierwszym krokiem.
- Jak usprawniać proces współpracy i nie patrzeć, że raz ustalony zakres musi być na zawsze?
Linki do rzeczy wymienionych
w tym odcinku
Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji