Co to jest HubSpot Operations Hub?
HubSpot Operations Hub to narzędzie stworzone przez HubSpota, które wzbudza wiele zaciekawienia i ciekawości. Ale do czego tak naprawdę służy? W tym artykule przedstawimy Ci 10 przykładów najczęstszych zastosowań tego tajemniczego narzędzia. Skupimy się głównie na funkcjach wersji Professional i Enterprise, ponieważ to właśnie w tych wersjach znajdziesz największe możliwości automatyzacji procesów oraz budowy interfejsów. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze bardziej zoptymalizować swoje działania i usprawnić pracę z HubSpot Operations Hub.
Podstawowe funkcje HubSpot Operations Hub
W HubSpot Operations Hub znajduje się wiele kluczowych funkcji, które mogą znacząco zautomatyzować i usprawnić procesy w firmie. Jedną z nich jest interfejsowanie z systemami zewnętrznymi, takimi jak GUS, SMS API czy Fakturownia, co pozwala na szybkie podłączenie ich do HubSpota.
Ponadto, dzięki możliwości wykorzystania akcji Custom code w Workflows, można udoskonalić rotowanie przydzielania kontaktów wagi, co pozwala na bardziej efektywne zarządzanie nowymi rekordami.
Dodatkowo, funkcja Data quality umożliwia automatyczne formatowanie danych, np. zmianę pierwszej litery imienia na wielką. Operations Hub oferuje także dodatkowe możliwości integracji z zewnętrznymi aplikacjami, customowe integracje oraz webhooks, co pozwala na jeszcze szersze wykorzystanie narzędzia.
Dzięki HubSpot Operations Hub możliwe jest również sprawdzanie i modyfikowanie danych, weryfikacja adresów email czy tworzenie Datasets, co znacząco ułatwia zarządzanie bazą danych oraz poprawia jakość leadów.
Interfejsy HubSpot > GUS, SMS API i Fakturowania
Podstawowy cel HubSpot Operations Hub to ułatwienie interfejsowania z systemami zewnętrznymi. Dzięki zastosowaniu custom code, mamy możliwość połączenia się z systemem zewnętrznym, bez konieczności pisania zewnętrznych aplikacji i ich hostowania na serwerach aplikacyjnych.
Obecnie w BusinessWeb, rozwinęliśmy kilka interfesjów, które mogą być dostosowane do Twoich potrzeb. Mamy gotowy interfejs do GUS, fakturowni.pl oraz SMS API. Dzięki czemu możesz szybko podłączyć z nimi HubSpot. Interfejs do Fakturowni oraz SMS API, musi zostać dostosowany do Twoich wymagań.
UWAGA GRATIS !!!
Jeżeli zdecydujesz się na zakup licencji Operations Hub Professional lub Enterprise, otrzymasz od nas gratis interfejs do GUS, kody do zamiany imion na wołacz Panie /Pani oraz kody do wyciągania imienia i nazwiska z maila.
Wagowe rotowanie przydzielania kontaktów (/deali/ticketów)
Dzięki wykorzystaniu akcji Custom code w Workflows, jesteśmy w stanie udoskonalić rotowanie przydzielania nowych rekordów, aby nie działało równomiernie w danej grupie, ale wagowo - zależnie np. od wyników sprzedaży, jeden sprzedawca możea dostawać więcej nowych leadów niż inny.
Data quality - imiona i nazwiska kontaktów w bazie
Wykorzystując akcję Format data, jesteśmy w stanie automatycznie zmienić pierwszą literę wartości w polu First name na wielką literę dla każdego kontaktu. Alternatywnie w innym przypadku możemy zmienić wielkie litery na małe lub odwrotnie, jeśli nasze dane tekstowe tego potrzebują.
Zmiana imienia na wersję w wołaczu
Często chcemy aby nasze maile były komunikowane w oficjalnej formie Panie / Pani, tylko dane jakie mamy w HubSpot nie są w formie wołacza. Mamy po prostu Tomek a potrzebujemy Tomku. Dzięki HubSpot Operation Hub, możesz automatycznie zamieniać imiona na wersję w wołaczu i komunikować się w formalny sposób z klientami.
Weryfikacja danych
Custom coded actions dają również możliwość weryfikowania otrzymanych danych. Pole NIP nie jest podstawowym polem w HubSpot - trzeba je stworzyć. Na wyższych licencjach mamy możliwość ustawienia np. limitu znaków w danym polu (co niekoniecznie może sprawdzić się przy NIP z uwagi na różne zapisy - z myślnikami lub bez). Z kolei dzięki Operations Hub jesteśmy w stanie zrobić automat, który sprawdzi, czy podany numer rzeczywiście jest numerem NIP (tzn. czy zgadza się cyfra kontrolna). W ten sposób możemy zautomatyzować powiadomienia zwrotne lub zdecydować, czy rekord ma być utworzony.
Dodatkowe możliwości integracji
Dzięki Operations Hub mamy dodatkowe możliwości integracji z zewnętrznymi aplikacjami - w szczególności pozwala na integracje custom properties w kluczowych integracjach. Istnieją gotowe integracje np do Microsoft Dynamics czy ZOHO.
Customowe integracje i webhooks
Wykorzystanie akcji Custom code pozwala także na szersze wykorzystanie środowiska developerskiego do tworzenia własnych integracji. Można także wykorzystać webhooki do wysyłania danych na zewnątrz w czasie rzeczywistym (np. wrzucenie leada do zewnętrznego narzędzia).
Centrum dowodzenia Data Quality
Przy licencji Professional i Enterprise otrzymujemy dostęp do nowej zakładki w Raportach: Data Management -> Data Quality. W tym miejscu możemy przejrzeć wszystkie potencjalne problemy z naszą bazą. HubSpot automatycznie wykrywa np. duplikaty, problemy z formatowaniem, brak kluczowych danych.
Datasets
Licencja Enterprise pozwala na tworzenie Datasets. Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie stworzyć formułę (kalkulację), która składa się z properties i jej wynik (dataset) możemy potem wykorzystywać w raportach. W łatwy sposób możemy pokazać wtedy np. roczny przychód z danej firmy (bez tworzenia Calculation property).
Weryfikacja danych w zewnętrznej bazie danych
Custom code pozwala również na weryfikację dostarczonych danych w zewnętrznej bazie (np. MySQL github: https://gist.github.com/jackcoldrick90/9d7301deb5c3ff42b24d40a3cda46686).
Przykładowo w momencie, gdy trafia do nas nowy kontakt, sprawdzamy, czy jego adres email widnieje jako email użytkownika w naszej aplikacji. Jeśli nie, to możemy mu założyć trailowe konto.
Modyfikacja danych
Dzięki akcji Format data jesteśmy w stanie wykonać szereg modyfikacji posiadanych danych (by potem zapisać je w tym samym lub oddzielnym property). Do pola daty możemy dodać lub odjąć jakiś okres czasu, do pola numerycznego wartość liczbową, możemy też dzielić, mnożyć, otrzymywać wartość bezwzględną czy zaokrąglać. W ten sposób nawet z mocno zanieczyszczonej bazy jesteśmy w stanie uzyskać lepsze dane, które z kolei pozwolą nam na bardziej zaawansowane filtrowanie oraz większą personalizację komunikacji.
Jakość leadów - adresy email
Integracja z zewnętrznym narzędziem takim jak Kickbox jest możliwa przy użyciu Custom code (github: https://gist.github.com/jackcoldrick90/cfdceb271cf14be70e441c6ee79849ef). Dzięki tej prostej integracji możemy weryfikować wszystkie przychodzące adresy email, aby od razu flagować te, które są fakeowe lub niedziałające. W ten sposób można wyłapać kontakty do usunięcia zanim zajmą miejsca na naszych listach mailingowych jako kontakty marketingowe.