Analiza skuteczności reklam Linkedin Ads w HubSpot
Reklamujesz się na Linkedin lub planujesz zacząć? Z tego artykułu dowiesz się, z jakimi problemami mierzą się najczęściej firmy B2B w ramach analizy skuteczności reklam na Linkedin i jak HubSpot pomaga sobie z nimi poradzić.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak działa HubSpot, zapraszam Cię na bezpłatne konsultacje. Wspólnie zobaczymy jak możemy pomóc Twojej firmie.
Zanim zaczniesz analizować reklamy
Nieważne czy korzystasz z HubSpot, analizujesz reklamy bezpośrednio w Linkedin czy w innym programie - przed rozpoczęciem kampanii musisz określić cel i plan komunikacji z kontaktami, które wejdą w interakcję z twoją reklamą. Żaden program nie rozwiąże sam z siebie problemu małej liczby leadów, ich jakości itd.
-
Informacje o pozyskanych leadach z Linkedin muszę ręcznie przenosić do innych programów
Jeśli jesteś niewolnikiem Excela to zaufaj mi - nie tylko ty. Cyfryzacja w ostatnich latach doprowadziła do sytuacji kiedy firmy korzystają jednocześnie z wielu programów na raz. Często te programy nie współpracują ze sobą. Przykładowo - handlowcy mają swój CRM, ty wysyłasz maile marketingowe z jednego narzędzia, formularze kontaktowe tworzysz gdzieś indziej, a raporty jeszcze gdzieś indziej.
Zamiast pracować nad usprawnieniem kampanii marketingowych, tracisz czas na przenoszenie danych z jednego miejsca w drugie, robienie odręcznych notatek, aktualizację exceli.
HubSpot pod tym kątem wyróżnia się na rynku. Wiele firm decyduje się na niego właśnie z tego powodu - wszystkie dane trafiają w jedno miejsce. HubSpot automatycznie rozpozna, które kontakty zostały pozyskane dzięki Linkedin i zgromadzi je w tym samym systemie CRM, z którego będą korzystali handlowcy, dział marketingu czy obsługa klienta. Nie ma znaczenia, czy twoje reklamy kierują do waszej głównej strony www, na landing page czy pozyskujesz kontakty za pomocą formularza bezpośrednio na Linkedin (tzw. Lead Ads).
-
Praca zespołowa nad reklamami jest powolna
“Poprawki poprawek” to dla wielu marketerów codzienność. Temat jest jeszcze bardziej irytujący, jak za każdym razem musimy przerzucać się screenami, komentarzami robionymi w Paint itd. Z drugiej strony ciężko aby każdemu członkowi zespołu dawać dostęp do naszego konta reklamowego na Linkedin i uczyć podstawowej nawigacji.
HubSpot integruje się z Linkedin w taki sposób, że wszystkie kreacje reklamowe są łatwo dostępne i każdy (jeśli chcemy) może mieć podgląd bieżących prac, ale bez możliwości np. aktywacji reklam, zwiększania budżetu itd.
Jeśli masz taką potrzebę, możesz też prowadzić dyskusję projektową w jednym miejscu.
-
Nie mam kontroli nad pozyskanymi leadami
Wielu marketerów ubolewa nad tym, że nie bardzo wiadomo co dzieje się z leadem, który już pozyskano - ciężko prześledzić całą ścieżkę. Czy ktoś się z nimi już kontaktował bezpośrednio? Czy wysyłaliśmy dodatkowe materiały? Czy był na webinarze? Czy pobrał ebooka? Na jakim etapie w procesie sprzedaży jest teraz? W HubSpot mamy wiele prostych narzędzi, które pozwalają uzyskać tego typu informacje od ręki.
Przede wszystkim każdy kontakt w HubSpot ma jedno miejsce, w którym zbierają się wszystkie informacje o powiązanych z nim aktywnościach i zdarzeniach.
Możemy też ustawić sobie wspólny widok kontaktów, na którym zobaczymy efekt pracy handlowców.
Albo tworzyć listy segmentacyjne.
lub stworzyć szczegółowe raporty marketingowo-sprzedażowe.
-
Nie wiem czy leady pozyskane z Linkedin coś już od nas kupiły
Częstym problemem marketerów w firmach B2B jest brak możliwości wykazania, że leady z konkretnej reklamy na Linkedin przyniosły zwrot z inwestycji. W B2B to po prostu nie działa tak jak w B2C, że lead wchodzi sobie na stronę www, otwiera koszyk zakupowy, przegląda co mu się podoba i przechodzi do płatności. W B2B proces zakupowy może trwać nawet rok i więcej.
W HubSpot te dane jednak nie giną. Można robić raporty przychodów w oparciu o kanał pozyskania - w tym Linkedin. Możesz analizować zarówno czy jakaś reklama pozyskała nowe kontakty, jak i to czy przyczyniła się do pozyskania kolejnych zamówień.
-
Tworzenie raportów z działań na Linkedin zajmuje dużo czasu i frustruje
Załóżmy, że nie musisz jeszcze raportować zwrotu z inwestycji w działania na Linkedin. Załóżmy, że twój szef będzie zadowolony z raportu z zaangażowania na waszych kanałach. Liczba lajków, wyświetlenia, obserwujący fanpage itd.
Ten kto chociaż raz musiał przygotować takie zestawienie doskonale wie jak upierdliwy może być to proces. Nie mówię już o zestawieniu tych wyników np. z Facebookiem. Nawet jak się już wyklika te dane w Linkedin, to potem trzeba rzeźbić prezentację itd.
W HubSpot takie raporty generują się automatycznie. Dodatkowo możesz ustawić cyklicznego maila z HubSpot (np. raz na kwartał), w którym otrzymasz wszystkie raporty z danego okresu oraz automatycznie wygenerowane screeny z tych raportów w formacie PDF, PPTX lub PNG.
-
Nie mam pewności co do działań prowadzonych przez agencję reklamową na Linkedin
Reklamy na Linkedin ogarnia ci agencja? Ile czasu poświęcacie żeby wymienić się informacjami na temat bieżących wyników kampanii? Na ile przejrzyste są te dane?
HubSpot opiera się o prostą integrację z Linkedin. Połączenie tych dwóch środowisk zajmuje w praktyce maksymalnie 5 minut. Do HubSpot trafiają nie tylko dane z bieżących kampanii, ale też z przeszłości (także nic straconego). Dlatego jeśli współpracujecie z agencją możecie podłączyć konto reklamowe, które obsługują i przeglądać wyniki w dowolnej chwili z poziomu HubSpot.
Dzięki temu możecie uniknąć rutynowych spotkań żeby tylko wspólnie przeklikać powerpointa z wynikami za ostatni okres. W ten sposób agencja nie musi też tracić czasu na przygotowywanie plików excel z pozyskanymi leadami.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył ci jakie mniej więcej możliwości daje HubSpot w kontekście analizy skuteczności reklam Linkedin Ads. Jak pewnie się domyślasz, HubSpot ma bardzo szerokie możliwości i zastosowanie. Zachęcam do zapisania się na bezpłatne DEMO HubSpot oraz indywidualne konsultacje, podczas których pomożemy dobrać odpowiedni wariant licencji HubSpot oraz pakiet wdrożeniowy dla twojej firmy.