Obecnie prowadzenie skutecznej sprzedaży wymaga nie tylko umiejętności nawiązywania relacji z klientami, ale także odpowiedniego zorganizowania całego zespołu sprzedażowego. W tym kontekście, funkcja BDR (Business Development Representative) nabiera szczególnego znaczenia. Kim jest BDR i dlaczego jest tak ważny w firmie?
BDR to osoba, która zajmuje się poszukiwaniem potencjalnych klientów i umawianiem z nimi spotkań. Jest ona kluczowa dla sukcesu firmy, ponieważ to właśnie BDR odpowiada za generowanie leadów, czyli kontaktów z potencjalnymi klientami, które następnie przekazywane są do dalszej obsługi przez zespół sprzedaży.
Jak pokazują badania – ponad jedna trzecia respondentów (34%) twierdzi, że prospecting i kwalifikacja leadów to największe wyzwanie dla handlowców. (źródło)
Jak wygląda dzień pracy BDR i jakie cechy powinien mieć, aby skutecznie przyciągać nowych klientów do firmy?
Wspólnie z Karolem Bartkowskim postaramy się odpowiedzieć na te pytania, a także przybliżyć rolę BDR w procesach sprzedażowych.
Dowiesz się, jakie umiejętności i narzędzia powinien mieć BDR, aby osiągać zamierzone cele oraz jakie korzyści przynosi firma, gdy ma dobrze zorganizowany zespół sprzedażowy z BDR na czele.
Zapraszam do odsłuchania 9 odcinka podcastu Digital stone!
O czym jeszcze usłyszysz?
- Co oznacza BDR?
- Jaka jest jego funkcja i rola w procesach sprzedaży?
- Dlaczego BDR jest ludzką twarzą marketingu firmy?
- Czym powinna się cechować osoba pracująca na tym stanowisku?
- Jakie przykładowe działania powinien prowadzić codziennie BDR?
Linki do rzeczy wymienionych
w tym odcinku
- Aplikacje pomocne w pracy BDR: Sales Navigator, Surfe, LeadFeeder
- Poznaj HubSpot CRM
- Przejdź samodzielnie przez automatyczne demo po HubSpot Sales Hub
- Sprawdź aplikację lusha (wyszykuje dane kontaktowe)
Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji
Jesteśmy też na YouTube