Dobre przygotowanie się do rozmowy z potencjalnym klientem mocno wpływa na to, czy uda się odnieść dalszy sukces w zamykaniu transakcji. Jednak wielu sprzedawców nadal nie przykłada się do tego obszaru. Zazwyczaj zasłaniają się brakiem czasu. Czy słusznie?
Dzięki dobremu przygotowaniu sprzedawca może uniknąć błędów i zyskać zaufanie potencjalnego klienta. Jakie wykonać pierwsze kroki, żeby przygotować się do rozmowy z leadem?
- Poznaj firmę i branżę: Sprawdź stronę internetową i media społecznościowe firm, a także najnowsze wieści i wydarzenia związane z branżą. To pomoże Ci lepiej zrozumieć potrzeby leada.
- Zbierz informacje o leadzie: Użyj narzędzi takich jak Sales Navigator, aby uzyskać informacje o doświadczeniu i roli leada, a także o jego zainteresowaniach i działaniach na LinkedIn.
- Przeglądaj historię kontaktu: Jeśli już miałeś wcześniej jakieś kontakty z leadem, przeglądaj je i zastanów się, co udało się osiągnąć, a co można poprawić.
- Personalizuj swoją komunikację: Wykorzystaj uzyskane informacje, aby personalizować swoją komunikację. Na przykład, możesz wspomnieć o wspólnych zainteresowaniach lub ostatnich wydarzeniach w branży.
- Bądź przygotowany na pytania i wątpliwości klienta: Zastanów się nad najczęstszymi pytaniami i wątpliwościami, jakie może mieć potencjalny klient i przygotuj na nie odpowiedzi.
Research jest kluczowy dla sukcesu w sprzedaży.
A jak wygląda cały proces w praktyce?
Razem z Karolem Bartkowskim opowiemy Ci o tym w ósmym odcinku podcastu Digital Stone. Zapraszamy!
O czym jeszcze usłyszysz?
- Po co robić research leada?
- Jak organizować proces researchu?
- Jakie narzędzia mogą w tym pomóc?
- Na co zwracać uwagę przygotowując się do rozmowy?
- Przykłady komunikacji do leadów z wykorzystanym researchem
Linki do rzeczy wymienionych
w tym odcinku
- Aplikacje pomocne w budowaniu baz klientów: Sales Navigator, Surfe, LeadFeeder
- Poznaj HubSpot CRM
- Przejdź samodzielnie przez automatyczne demo po HubSpot Sales Hub
- Sprawdź aplikację lusha (wyszykuje dane kontaktowe)
Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji
Jesteśmy też na YouTube