HubSpot CMS to system do zarządzania treścią, podobny do popularnego WordPressa, który zapewnia wszystko do zbudowania strony czy bloga.
Bloga na HubSpot mogą utworzyć użytkownicy licencji HubSpot Marketing Hub – nie potrzebujesz dodatkowej licencji. HubSpot wymaga jej dopiero wtedy, gdy chcesz migrować obecną stronę na platformę.
Poznaj kilka zalet przeniesienia bloga na HubSpot.
Spis treści: |
Prostota użytkowania
Tworzenie wpisów blogowych na HubSpot jest banalnie proste. Do dyspozycji jest prosty edytor, dzięki któremu można dostosować treść do swoich potrzeb. Znajdziesz w nim m.in.:
- Format tekstu (nagłówek H1-H6, paragraf, cytat)
- Wybór czcionki i jej rozmiaru
- Pogrubienie tekstu, kursywa, podkreślenie
- Kolor tekstu oraz jego tła
- Dopasowanie treści do lewej, prawej i środka
- Listy wypunktowane i numeryczne
- Określenie wysokości wiersza
- Wstawianie linków, zdjęć, grafik czy emotikon
Możesz w łatwy sposób np. osadzić film z YouTube czy hostowany w HubSpot. A także dodać CTA do wpisu bez potrzeby wklejania kodu – tak jak w przypadku np. bloga na WordPressie. Wybierasz, jakie CTA chcesz dodać i automatycznie pojawi się we wpisie.
Ustawienia wpisu na blogu
W każdym wpisie na blogu dostępne są dodatkowe ustawienia, np.:
- Inny tytuł widoczny na blogu, a inny w wyszukiwarce Google
- Wprowadzenie opisu meta description
- Wskazanie autora wpisu
- Edycja adresu URL
- Dodanie tagu
- Przepisanie artykułu do konkretnej kampanii w HubSpot
- Dodanie tekstu ALT do obrazka wyróżniającego
- Możliwość ustawienia czy artykuł ma być indeksowany przez roboty Google, czy nie
- Bezpośrednie dodanie wpisu do danego klastra tematycznego w HubSpot
Dodatkowo HubSpot przy każdym wpisie udostępnia zakładkę „Optymalizuj”, z której dowiesz się podstawowych danych o optymalizacji Twojego wpisu pod SEO.
Zaplanuj publikacje
Po stworzeniu danego wpisu możesz wybrać datę publikacji – udostępnić artykuł od razu lub wybrać konkretny termin.
Dodatkowe opcje, jakie daje CMS HubSpot to automatyczne publikowanie wpisów na profilach social media, które warto dodać w HubSpot, jak również stworzenie wpisu w Google AMP.
Dostosuj wygląd swojego bloga
Za pomocą edytora drag&drop możesz dostosować wygląd bloga do swoich potrzeb.
W dostępnych opcjach jest możliwość stworzenia wyglądu dla strony głównej bloga, tagu i/lub kategorii czy autora wpisu.
HubSpot udostępnia kilka szablonów bezpłatnie, ale warto też sprawdzić Marketplace HubSpot, przeszukać bazę i wybrać taki, który będzie najbardziej Ci odpowiadać.
Statystyki danego wpisu
Dla każdego wpisu na blogu HubSpot udostępnia różnego rodzaju statystyki mi.in.:
- Atrybucja przychodu – informuje, jaki udział ma dany wpis w pozyskiwaniu klientów.
- Metryki wpisu – dostarczają informacji na temat zaangażowania osób w dany artykuł. Pokażą również, z jakich źródeł wchodzą użytkownicy, czytający dany tekst.
Inne zalety tworzenia treści blogowych na HubSpot
Zapomnij o aktualizacjach
Do głównych zalet zaliczam bark przejmowania się o aktualizacje, jak to jest w przypadku WordPress, i spokojną głowę o to, że coś się przypadkiem „wykrzaczy” po zaktualizowaniu. HubSpot sam na bieżąco aktualizuje swój CMS, Ty nie musisz nic robić. Rewelacja!
Nie płacisz za hosting i certyfikat SSL
W ramach abonamentu koszty hostingu i certyfikatów SSL są wliczone w cenę. Hosting nie ma limitów transferów, a certyfikaty automatycznie instaluje sam HubSpot – nie potrzebujesz do tego zespołu IT.
W pełni zintegrowany z HubSpot CRM
Funkcja bloga na HubSpot jest w pełni zintegrowana z HubSpot CRM. Zarządzanie blogiem odbywa się poprzez funkcje „Blog” widoczną w zakładce „Marketing”.
Nadawaj uprawnienia
W HubSpot w łatwy sposób możesz zarządzać uprawnieniami. To Ty decydujesz, który z użytkowników platformy może tworzyć treści na blog i je publikować, a kto jedynie je przeglądać.
Bezpieczeństwo
HubSpot zapewnia bezpieczeństwo dla Twojego bloga. Za pomocą działań automatycznych lub ręcznych jest sprawdzany pod kątem ataków, potencjalnych nadużyć lub innych anomalii.
Twórz wpisy w wielu językach
Jeśli tworzysz treści na blog w kilku językach w HubSpot jeszcze łatwiej będzie Ci tym zarządzać.
Migracja z obecnego CMS na HubSpot
Migracja bloga na HubSpot to też dobry czas na inwentaryzacje treści i pogrupowanie ich w klastry tematyczne. Przy migracji możesz wskazać, który artykuł jest napisany, w ramach jakiego klastra tematycznego.
Pamiętaj! Jeden artykuł może znajdować się tylko w jednym klastrze tematycznym. HubSpot nie pozwala dodać jednego wpisu do kilku klastrów. |
Pewnie masz obawy czy po migracji Twoje artykuły będą tak samo dobrze widoczne w wyszukiwarce Google. Pokażę Ci to na przykładzie naszej migracji z WordPressa na HubSpot CMS.
Na grafice poniżej możesz zauważyć, że pozycje artykułów na dane słowa kluczowe się zachowały.
Migracje treści związane np. z ABM robiliśmy pod koniec kwietnia, a do 10 maja wszystkie treści były już ponownie zaindeksowane przez Google i pozycje utrzymały się takie, jak były na blogu WordPressowym.
Jeszcze jedna ważna kwestia.Wcześniejszy blog prowadziliśmy wewnątrz domeny w katalogu businessweb.pl/blog. Obecnie jest on na subdomenie blog.businessweb.pl.
Warto pamiętać o zachowaniu obecnej struktury adresu URL – jeśli nadal chcesz mieć blog w katalogu twojastrona.pl/blog/url-wpisu-na-blogu lub w przypadku kiedy blog na HubSpot stworzysz w subdomenie zrobionej z odpowiednich przekierowań ze starego adresu URL danego wpisu na nowy adres.
Podsumowanie
Prowadzenie firmowego bloga, nie zależnie od wielkości firmy, może być o wiele prostsze dzięki HubSpot.
Nie musisz zamartwiać się o aktualizacje i bezpieczeństwo – wszystko jest po stronie HubSpot.
Instalacja to nic trudnego. Jedynie przypadku założenia subdomeny trzeba pamiętać o dodaniu odpowiedniego rekordu DNS, jak w przypadku konfigurowania domeny na landing page czy e-mail marketingu.
Przemek Gliński
HubSpot Inbound Marketing StrategistWysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.