Mariusz Gliński 3 min

    Ewolucja systemów CRM od ciężkich systemów do inteligentnych rozwiązań wspartych AI - podcast 20

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    Czy zastanawialiście się kiedyś, jak możliwe jest, że systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) ewoluowały z ciężkich, niedostępnych narzędzi do wysmakowanych, inteligentnych systemów, które dzisiaj stanowią kręgosłup funkcjonowania licznych organizacji? Dziś zapraszamy Was do głębokiego zanurzenia w ten fascynujący świat, przy okazji przedstawiając nasz najnowszy podcast: "Ewolucja CRM - od ciężkich systemów do inteligentnych rozwiązań wspartych AI".

    Podróż przez historię CRM

    Na przestrzeni lat, CRM przeszło niebywałą metamorfozę, adaptując się do zmiennych warunków rynku i rosnących wymagań biznesu. Niemalże każda firma, niezależnie od wielkości, zgłaszała w pewnym momencie zapotrzebowanie na system, który wspomoże jej działania w obszarze zarządzania relacjami z klientami. Choć technologia CRM jest już z nami od dekad, jej podróż od pierwszych, monolitycznych rozwiązań do dzisiejszej, dynamicznie zmieniającej się płaszczyzny jest naprawdę godna uwagi.

    Trzy główne etapy rozwoju CRM

    Podczas naszej audycji w głównej mierze skoncentrowaliśmy się na trzech głównych etapach rozwoju systemów CRM. Rozpoczynając od ciężkich systemów instalowanych na dedykowanych serwerach, które były domeną wielkich korporacji, poprzez przeniesienie ich do chmury, co otworzyło nowe możliwości, szczególnie dla MŚP, aż po obecną erę, gdzie systemy CRM stają się coraz bardziej zintegrowane i wspierane przez sztuczną inteligencję.

    CRM dzisiaj

    Współczesne CRM-y nie są już jedynie narzędziem dla działu sprzedaży. Z biegiem czasu, zaczęły one integrować również funkcje marketingowe oraz wsparcie klienta, stając się wszechstronnymi platformami, które umożliwiają holistyczne zarządzanie interakcjami z klientem. Przykładem takiego podejścia może być rozwiązanie HubSpot, które scala elementy CRM z narzędziami przeznaczonymi dla marketingu i wsparcia obsługi klienta.

    Sztuczna inteligencja w CRM

    Aktualna ewolucja CRM to również sztuczna inteligencja, która, jak już się pewnie domyślacie, nie jest jedynie chwilową modą. AI w kontekście CRM otwiera nowe horyzonty, umożliwiając sprzedawcom stanie się autonomicznymi jednostkami, które mogą prowadzić badania, generować raporty oraz tworzyć teksty zaawansowanej treści, a wszystko to niemalże w sposób samodzielny.

    Zastanów się nad wyborem CRM

    Czy zastanawiacie się, czy wybrane przez Was rozwiązanie CRM jest na właściwym etapie tej ewolucji? Czy spełni ono Wasze przyszłościowe wymagania, zwłaszcza w zakresie wsparcia sztucznej inteligencji, które, chociaż obiecujące, wymaga równie dużych inwestycji w rozwój?


    Zaproszenie do posłuchania podcastu

    Zapraszamy Was do posłuchania naszego podcastu, gdzie dokładniej zgłębimy każdy z omawianych etapów i wspólnie zastanowimy się, dokąd prowadzi nas ta ekscytująca podróż. W audycji dostarczamy również praktycznych porad i wskazówek, jak wybrać najlepszy system CRM dla Waszej organizacji, biorąc pod uwagę obecne i przyszłe potrzeby.

    Za nami długa droga ewolucji CRM, jednak jak pokazuje historia, jesteśmy świadkami ciągłej metamorfozy. Jakie będą kolejne kroki tej fascynującej podróży? Dołączcie do nas i dowiedzcie się więcej.

     

    Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

    Jesteśmy też na YouTube

     

     

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.