Mariusz Gliński 7 min

    HubSpot Marketing Hub - Dla kogo jest Stater, Professional i Marketing+

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    HubSpot Marketing Hub - Dla kogo jest Stater, Professional i Marketing+
    7:58

    Wybór odpowiedniej wersji HubSpot Marketing Hub, może nie być z pozoru prostym zadaniem. Mnogość funkcji, duże różnice w cenach pakietów, mogą powodować problemy z podjęciem decyzji. W tym artykule szczegółowo omówimy różnice między najczęściej wybieranymi wersjami Starter, Professional i Marketing +, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

    Nasz artykuł możesz też obejrzeć na naszym kanale YouTube. 

     

     

    HubSpot Marketing Hub Starter

     

    Dla kogo?

    Początkujące firmy, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem cyfrowym lub prowadzą go w ograniczonym zakresie, znajdą w HubSpot Marketing Hub Starter idealne narzędzie. Jeśli Twoje działania marketingowe skupiają się na kampaniach emailowych, reklamie w Google czy na Facebooku, budowaniu landing page i prostych automatyzacjach wysyłających maile po wypełnieniu formularza, ta wersja będzie dla Ciebie odpowiednia.

     

    Kluczowe funkcje:

     

    • Emaile marketingowe: Możliwość tworzenia i wysyłania kampanii emailowych - masz moduł do tworzenia maili jak newsletter, czy mail z ebookiem po wypełnieniu formularza.
    • Formularze kontaktowe: Formularze do zbierania danych kontaktowych, zintegrowane z prostą automatyzacją, która wyśle do 10 maili po jego wypełnieniu.
    • Analityka: Gotowe raporty analityczne, które pozwalają śledzić skuteczność kampanii i źródła pozyskanych kontaktów. Nie zbudujesz tu jednak własnych raportów od zera. 
    • Automatyzacja: Mikroautomatyzacja marketingu i prostu lead nurturing, pozwalająca na ustawienie do 10 kroków w sekwencji po wypełnieniu formularza.
    • Podstawowe raportowanie: Umożliwia śledzenie wyników kampanii bez zaawansowanych funkcji analitycznych - jak śledzenie kampanii i analityka SEO.
    • Landing Pages: Dostęp do budowy  stron docelowych - jeżeli masz wszystkie Huby Starter to masz to w cenie. 

    Cena:

    Koszt od 15 EUR przy płatnościach rocznych za stanowisko miesięcznie, z limitem 1000 kontaktów marketingowych. Każde kolejne 1000 kontaktów kosztuje od 46EUR/mc.

     

    HubSpot Marketing Hub Professional

     

     

    Dla kogo?

    Wersja Professional skierowana jest do firm, które dostrzegają potrzebę zaawansowanej automatyzacji marketingowej oraz procesów ocieplania leadów, obejmujących między innymi scoring. Zaawansowany silnik automatyzacji oraz rozbudowane raportowanie napędzają cenę tej wersji. W ramach niej otrzymujesz również możliwość zarządzania mediami społecznościowych, zaawansowane zarządzanie kampaniami, zaawansowaną analitykę ruchu, oraz Testy A/B. Posiadasz również narzędzia do zaawansowanej personalizacji komunikacji z klientami oraz wsparcia dla SEO. Ta wersja jest przeznaczona dla klientów, którzy mocno inwestują w social media, SEO, oraz mają cele związane z generowaniem i ocieplaniem leadów. Wybierz ją, jeśli uznasz, że te funkcje są niezbędne do skutecznego działania.

     

    Kluczowe funkcje:

     

    • Zaawansowana automatyzacja: Omnichannel Marketing Automation, umożliwiająca zaawansowane śledzenie i segmentację klientów, personalizację komunikacji oraz automatyzację zadań. Zaawansowany silnik który pozwoli ci zbudować dowolną automatyzację na bazie dowolnych zdarzeń,  jak odwiedzanie strony www, czytanie maila, kliknięcie w reklamę. 
    • Testy A/B: Możliwość testowania różnych wersji kampanii emailowych.
    • Zaawansowane raporty: Custom Report Builder pozwala na tworzenie dowolnych raportów dostosowanych do potrzeb firmy.
    • Zarządzanie zespołem: Kolaboracja w ramach zespołu marketingowego, w tym wymiana komentarzy i zadań.
    • Scoring leadów: Automatyczne przyznawanie punktów leadom na podstawie ich zaangażowania.
    • Zarządzanie kampaniami : Śledzenie skuteczności kampanii, budżetów, zadań i wyników, każdego z elementów kampanii, od mailingów, po landing page i automatyzacje. 
    • Segmentacja: Możliwość tworzenia zaawansowanych segmentów klientów na podstawie różnych kryteriów i personalizowania komunikacji w mailach, na stronie www czy pop-up
    • Analityka SEO: Narzędzia do optymalizacji i zarządzania SEO. Śledzenie skuteczności tworzonych treści w kontekście generowanych leadów. 
    • Landing Pages: Tworzenie i zarządzanie zaawansowanymi stronami docelowymi (wymaga Content Hub Starter lub Marketing +).

     

    Cena:

    Koszt od  792 EUR przy płatnościach rocznych za 2000 kontaktów marketingowych miesięcznie. W cenie zawarte są trzy stanowiska użytkowników, każdy następny kosztuje 45 EUR. Dodatkowe 5000 kontaktów kosztuje 250 EUR. 

     

    HubSpot Marketing Hub Plus

     

    Dla kogo?

    Wersja Marketing Plus jest idealna dla firm, które potrzebują Marketing Hub w wersji Professional ale dodatkowo wsparcia w tworzeniu i zarządzaniu treściami na najwyższym poziomie, z zaawansowanymi funkcjami AI i integracją wszystkich działań marketingowych w jednej platformie. Wersja ta zawiera w sobie HubSpot Content Hub Professional, uzyskujesz w niej za niewielką różnicę w cenie do wersji Marketing Professional, nie tylko system CMS HubSpot ale wszystkie funkcje AI do generacji treści. 

    Jeżeli zależy Ci na tym aby generować blogi, na bazie artykułu blog robić remix treści i wygenerować z niego wpisy social maila czy mailing, dodać transkrypcję głosową do bloga, wygenerować podcast, czy automatycznie tworzyć wielojęzykowe LP i strony internetowe (np jak masz strategię wejścia na różne kraje).

     

    Kluczowe funkcje:

     

    • Wsparcie AI: Automatyczne tworzenie treści blogowych, tłumaczenie na wiele języków, narracja głosowa blogów.
    • Content Remix: Automatyczne generowanie różnych form treści np.  z jednego artykułu blog, takich jak posty w mediach społecznościowych, mailing, landing pages.
    • Membership: Dostęp do treści na stronach internetowych za pomocą hasła i dla dedykowanych grup. 
    • Podcasty i wideo: Tworzenie, hostowanie i analiza podcastów oraz materiałów wideo.
    • Analityka i raportowanie: Zaawansowane narzędzia do analizy i raportowania wyników kampanii, w tym możliwość tworzenia niestandardowych raportów.
    • Landing Pages: Kompleksowe narzędzia do tworzenia, testowania i optymalizacji stron docelowych w tym wbudowane testy A/B i tworzenie wersji wielojęzykowych za pomocą AI. 

    Cena:

    Koszt to 882 EUR miesięcznie przy płatności rocznej , obejmujący wszystkie funkcje zarówno Marketing Hub Professional, jak i Content Hub Professional. W cenie jest 3 użytkowników, każdy kolejny kosztuje 45 EUR. Dodatkowe 5000 kontaktów marketingowych kosztuje 250 EUR/mc.

     

    Podsumowanie

     

    - Marketing Hub Starter: Dla firm z podstawowymi potrzebami marketingowymi lub skalą działania ograniczoną do mailingów (newsletterów), kampanii reklamowych, oferujący podstawowe funkcje lead nurturing do formularzy, formularzy kontaktowych, i podstawowego gotowego raportowania.

    - Marketing Hub Professional: Dla firm i, które potrzebują zaawansowanej automatyzacji marketingowej i segmentacji kontaktów, testów A/B, zaawansowanego raportowania, zarządzania zespołem oraz social media. 

    - Marketing Plus: Dla firm wymagających wsparcia AI w generacji treści, wsparcia w tworzeniu blogów, podcastów, generacji nowych treści np. na bazie artykułów dzięki content remix, czy wsparcia w automatycznym tworzeniu nowych wersji językowych. 

    Wybór odpowiedniej wersji HubSpot Marketing Hub zależy od specyficznych potrzeb Twojej firmy. Jeśli dopiero zaczynasz, Starter może być wystarczający. Dla bardziej zaawansowanych działań, warto rozważyć Professional lub Plus. W razie wątpliwości, skontaktuj się z nami, pomożemy Ci wybrać docelową wersję.

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.