Mariusz Gliński 5 min

    HubSpot Service Hub - Dla kogo Starter a dla kogo Proffesional?

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    HubSpot Service Hub - Dla kogo Starter a dla kogo Proffesional?
    6:59

    Wybór właściwego narzędzia do obsługi klienta ma ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania Twojej firmy. W ostatnich czasach HubSpot Service Hub przeszedł dużo zmian, stając się liderem w swojej dziedzinie. W tym artykule szczegółowo omówimy różnice między dwiema najpopularniejszymi wersjami - Starter i Professional, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

    Ogólnie rzecz biorąc, wersja Starter jest bardziej podstawowa, a większość zaawansowanych funkcji znajdziesz w wersji Professional. Warto zauważyć, że wybierając wersję Professional, możesz zakupić pojedynczą licencję lub skorzystać z darmowych licencji podglądowych i edycyjnych core seat, odpowiednio optymalizując koszty licencji. Więcej informacji na temat rodzajów licencji znajdziesz w naszym filmie na YouTube - Przegląd Typów Licencji HubSpot. 

    Poniższe video zawiera szczegółowe wprowadzenie w porównanie funkcji poszczególnych licencji. Serdecznie zachęcamy do obejrzenia. 

     

     

    HubSpot Service Hub Starter

     

    Dla kogo?

    HubSpot Service Hub Starter jest doskonałym wyborem dla małych firm, które chcą szybko i skutecznie zorganizować procesy obsługi klienta. Centralizacja obsługi przychodzącej poczty w jednym miejscu oraz monitorowanie jakości i efektywności pracy zespołu poprzez ticketing to kluczowe funkcje tej wersji.

    Warto zauważyć, że wersja ta oferuje 1 Inbox oraz 2 Lejki Ticketów bez wsparcia automatyzacji. Jest to idealne rozwiązanie dla firm z ograniczonymi potrzebami, takimi jak jedna skrzynka zespołowa kontakt@businessweb.pl czy posiadjących do dwóch procesów obsługi jak  procesy reklamacji i wsparcia technicznego. Mimo że na Starterze dostępnych jest kilkadziesiąt gotowych raportów do monitorowania procesów, brakuje możliwości tworzenia własnych raportów czy monitorowania SLA.

     

    Kluczowe funkcje HubSpot Service Starter:

     

    • Jedna skrzynka odbiorcza (Inbox): Wszystkie zgłoszenia z skrzynek zespołowych chat, Facebook Messenger, trafiają do jednego miejsca, co może być ograniczeniem dla firm posiadających wiele skrzynek i zespołów je obsługujących, chcących rozdzielić obsługę osobnych procesów na poszczególne zespoły. 
    • Podstawowe zarządzanie zgłoszeniami (Pipeline): Możliwość zarządzania dwoma procesami zgłoszeń np. reklamacji i wsparcie technicznego.
    • Podstawowe raportowanie: Kilkadziesiąt gotowych raportów umożliwiających monitorowanie podstawowych wskaźników. Bez generowania własnych i monitorowania SLA. 
    • Podstawowa automatyzacja przypisania zgłoszenia do osoby: Brak zaawansowanych funkcji automatyzacji, takich jak automatyczne tworzenie ticketów, rotacja między osobami. 
    • Podstawowa analityka: Proste narzędzia do analizy danych, dające możliwość śledzenia szybkości odpowiedzi na zapytania, chat i szybkości rozwiązania ticketów.

     

    Cena:

    Koszt to 15 EUR za stanowisko miesięcznie (20 EUR przy płatności miesięcznej).

     

    HubSpot Service Hub Professional

     

    Dla kogo?

    Wersja Professional dedykowana jest firmom posiadającym większą liczbę zgłoszeń, rozbudowane zespoły obsługi klienta oraz potrzebę automatyzacji i precyzyjnego pomiaru efektywności procesu obsługi klienta. Ta zaawansowana wersja wnosi najważniejsze funkcjonalności niezbędne do kompleksowego zarządzania, oferując możliwość tworzenia wielu skrzynek odbiorczych, różnorodnych lejków obsługi zgłoszeń, zaawansowanych pomiarów SLA oraz rotacji zgłoszeń między pracownikami. Automatyzacja procesów za pomocą funkcji Workflow, umożliwia sprawny przepływ zadań i odciąża pracowników z zadań administracyjnych. 

     

    Kluczowe funkcje:

     

    • Wiele skrzynek odbiorczych (Inbox): Możliwość podłączenia do 100 skrzynek odbiorczych, co pozwala na zarządzanie zgłoszeniami z różnych działów. Można rozdzielić poszczególne skrzynki na poszczególne inbox i przypisać do określonych działów. Umożliwia to sprawną obsługę wielu procesów. 
    • Zaawansowane zarządzanie zgłoszeniami (Pipeline): Możliwość zarządzania wieloma procesami zgłoszeń i tworzenia wielu pipeline ticketów. 
    • Helpdesk: Zaawansowane narzędzia do zarządzania zgłoszeniami i problemami klientów w jednym miejscu, usprawniające proces obsługi prowadzony przez pracowników. 
    • Zaawansowane raportowanie: Możliwość tworzenia własnych raportów i zaawansowana analityka.
    • SLA - Moduł SLA dający możliwość kontroli jakości procesów i raportowania mieszczenia się wyznaczonych ramach czasowych.
    • Zaawansowana automatyzacja: Automatyczne tworzenie ticketów, przekazywanie zgłoszeń między pracownikami oraz workflow automation dający duże możliwości w automatyzacji dowolnego procesu.
    • Portal klienta: Dający klientom możliwość zgłaszania ticketów, śledzenia ich obsługi i wymiany informacji z zespołem obsługi klienta. 
    • Ankiety NPS, CSAT, CES: Narzędzia do oceny satysfakcji klientów i automatycznego badania opinii oraz budowy własnych ankiet. 
    • Baza wiedzy - baza wiedzy wspierająca samoobsługę klientów, zintegrowana z botem HubSpota, pomagającym szybko odnaleźć informację i oszczędzająca pracę zespołu sprzedaży. 

     

    Cena:

    Koszt to 90 EUR za stanowisko miesięcznie (100 EUR przy płatności miesięcznej).

    0 EUR za wersję podglądową oraz 45 EUR za wersje edycyjną. 

     

    Podsumowanie

     

    W przypadku Service Hub różnice w funkcjach dostarczanych dla zespołów obsługi klienta pomiędzy wersją Starter a Professional są duże. Starter sprawdza się przy małej skali działania i nie skomplikowanej architekturze procesów. Jeżeli chcesz szybko złapać informacje z tych procesów ale nie zależy ci na automatyzacji i raportowaniu, będzie dobrą wersję. Przy większej skali działań, rekomendujemy wejście w wersje Professional, które dadzą większą elastyczność i automatyzacje. 

    - Service Hub Starter: Dla prostych procesów i firm z podstawowymi potrzebami obsługi klienta, oferujący podstawowe funkcje zarządzania zgłoszeniami, jedną skrzynkę odbiorczą, 2 procesy podstawowe raportowanie i analitykę.

    - Service Hub Professional: Dla zaawansowanych procesów i większej skali działań, dla firm które potrzebują zaawansowanej automatyzacji, wielu skrzynek odbiorczych, zaawansowanego zarządzania zgłoszeniami, zaawansowanego raportowania i narzędzi do oceny satysfakcji klientów.

    Wybór odpowiedniej wersji HubSpot Service Hub zależy od specyficznych potrzeb Twojej firmy.  W BusinessWeb pomożemy Ci przeanalizować Twoje procesy i pomóc w świadomym wyborze docelowej licencji. Skontaktuj się z nami i uzyskaj wsparcie w tym zakresie. 

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.