Mariusz Gliński 8 min

    Przewodnik po licencjach HubSpot: Typy, Ceny i Wybór

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    Przewodnik po licencjach HubSpot: Typy, Ceny i Wybór
    9:04

    HubSpot to wszechstronna platforma CRM, która oferuje różnorodne licencje dostosowane do potrzeb różnych użytkowników. Zrozumienie, jaki typ licencji będzie najlepszy dla Twojej firmy, może znacząco wpłynąć na efektywność i koszty operacyjne. W tym wpisie omówimy dostępne licencje HubSpot, ich ceny, oraz doradzimy, jak wybrać odpowiednią licencję dla swojego zespołu.

    Obejrzyj nasze Video, które wprowadzi Ciebie w świat licencji HubSpot i ich rodzajów

    .

     

    Rodzaje Licencji HubSpot

     

    HubSpot oferuje trzy główne typy licencji:

    • Licencja Podglądowa (View-Only Seat)
    • Licencja Core (Core Seat)
    • Licencja Sales & Service Hub (Sales & Service Hub Seat)

     

    Co musisz wiedzieć na start - uniknięcie niespodzianek

    Na początek chcemy wprowadzić Ciebie w potencjalne miejsca gdzie coś nie zadziała z licencjami jak oczekujesz. Uważaj na 2 rzeczy:

    • Jak kupisz dowolną licencję Enterprise np. Sales Hub to wszystkie core seat będą kosztować 75 EUR, również te w marketingu i serwis gdy masz je na Proffesional. Po prostu dowolna licencja Enterprise ciągnie koszt licencję core seat w górę.
    • Licencja core seat to licencja edycyjna - ale nie w 100% - są miejsca gdzie aby coś zbudować potrzebujesz licencji pełnej sprzedażowej lub serwisowej - jest to tworzenie szablonów maili, sekwencji maili, playbooków czyli,  jeżeli pracownik ma mieć dostęp do dedykowanych funkcji sprzedaży tego typu musisz mu kupić pełną licencję - na przykład chcesz aby marketing robił maile sprzedażowe lub masz pracownika wsparcia sprzedaży który tworzy sekwencje. 

     

    Licencja Podglądowa (View-Only Seat)

    Dla kogo: Menedżerowie, liderzy biznesowi, osoby wymagające jedynie wglądu w dane bez możliwości ich edycji.

    Funkcje: Oglądanie raportów, dashboardów, KPI, kampanii, danych transakcji, statusu pracy zespołu sprzedaży, otwartych ticketów.

    Cena: Darmowa i nielimitowana ilością.

    Przykład użycia: Dyrektor finansowy, który monitoruje kluczowe wskaźniki biznesowe bez potrzeby edytowania danych. Szef sprzedaży który analizuje dane i monitoruje proces. Prawnik w firmie, który czyta dane transakcji do przygotowania umowy. Pracownik wsparcia technicznego, który zapoznaje się z specyfikacją przed spotkaniem z klientem. 

     

    Licencja Core (Core Seat) - licencja edycyjna

    Dla kogo: Marketerzy, administratorzy CRM, specjaliści ds. operacji, deweloperzy, prawnicy, wsparcie techniczne, księgowość, osoby tworzące raporty i automatyzację.

    Funkcje: Edycja danych, tworzenie i wysyłanie maili marketingowych, budowanie treści na stronie, zarządzanie integracjami i ustawieniami portalu, generowanie raportów, konfiguracja automatyzacji. Po prostu edycja dowolnych danych w systemie.

    Cena: 45 EUR w przypadku licencji HubSpot Professional i 75 EUR w przypadku licencji Enterprise.

    Przykład użycia: Marketingowiec, który tworzy i zarządza kampaniami marketingowymi. Pracownik który tworzy bazy danych dla sprzedaży ale nie wysyła sekwencji i nie robi szablonów maili. Osoba budująca automatyzację i raporty. Osoba konfigurująca pola w systemie. 

     

    Licencja Sales & Service Hub (Sales & Service Hub Seat)

    Dla kogo: Frontowi pracownicy którzy obsługują klientów od strony sprzedaży lub obsługi klienta, którzy mają dostęp do wszystkich narzędzi jak szablony maili, sekwencje, wyznaczenie celów, prognozowanie ich wyników. Dodatkowo każdy menadżer, który nie tylko ogląda dane ale i aktywnie bierze udział w procesach. 

    Funkcje: Wszystkie funkcje licencji Core plus dodatkowe funkcje sprzedaży i obsługi klienta, takie jak rotacja leadów, wysyłanie maili sprzedażowych, tworzenie i zarządzanie playbookami, tworzenie sekwencji maili, prognozowanie sprzedaży, możliwość przypisania do pracownika automatycznych rotacji leadów lub ticketów. 

    Cena: Przy płatnościach na rok z góry - Starter 15 EUR, Professional 100 EUR, Enterprise 150 EUR

    Przykład użycia: Przedstawiciel handlowy, który codziennie kontaktuje się z klientami, tworzy oferty i zarządza leadami. Obsługa klienta do której automatycznie przypisywany jest ticket. Pracownik któremu wyznaczyliśmy cele sprzedaży i uwzględniliśmy go w prognozie sprzedaży.



    Przykłady Zastosowań Licencji HubSpot

     

    Przykłady Użycia Licencji Podglądowej (View-Only Seat)

     

    Dyrektor Finansowy

    • Monitorowanie kluczowych wskaźników biznesowych, takich jak wskaźniki konwersji leadów, współczynniki zamknięcia transakcji i NPS.
    • Bez potrzeby edytowania danych, dyrektor finansowy może przeglądać raporty i dashboardy, co pozwala na bieżąco śledzić wyniki finansowe firmy.

    Menedżer Sprzedaży

    • Przeglądanie wyników sprzedaży, analizowanie kampanii marketingowych i raportów sprzedażowych.
    • Dzięki licencji podglądowej menedżer sprzedaży może monitorować wydajność zespołu bez możliwości edytowania danych.

    Prawnik
    • Przeglądanie danych transakcji i przygotowanie dla nich umowy.
    • Dzięki licencji podglądowej prawnicy mogą obejrzeć dane transakcji i przygotować zakres umowy

    Zespół wsparcia

    • Przeglądanie danych transakcji i analiza wymagań klienta, przygotowanie się do spotkania z klientem od strony realizacji jego wymagań.
    • Dzięki licencji podglądowej wsparcie  może obejrzeć dane transakcji i przygotować się do spotkania


    Przykłady Użycia Licencji Core (Core Seat)

     

    Specjalista ds. Marketingu

    • Tworzenie i zarządzanie kampaniami marketingowymi, wysyłanie maili, budowanie treści na stronie internetowej.
    • Licencja Core pozwala na pełną edycję danych marketingowych, zarządzanie integracjami oraz generowanie raportów.

    Administrator CRM

    • Utrzymywanie modelu danych (kontakty, firmy, transakcje, zgłoszenia, obiekty niestandardowe), zarządzanie zautomatyzowanymi procesami i integracjami, dostosowywanie CRM.
    • Administrator CRM z licencją Core może zarządzać portalem, ustawieniami użytkowników oraz generować szczegółowe raporty.

    Deweloper Stron Internetowych

    • Budowanie i utrzymywanie treści na stronach internetowych, zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingami.
    • Deweloperzy z licencją Core mogą edytować i aktualizować treści oraz zarządzać integracjami z innymi systemami.


    Przykłady Użycia Licencji Sales & Service Hub (Sales & Service Hub Seat)

     

    Przedstawiciel Handlowy

    • Kontaktowanie się z klientami, wysyłanie ofert, zarządzanie leadami, tworzenie playbooków, szablonów maili i sekwencji. Wyznaczenie pracownikowi celu sprzedaży.
    • Licencja Sales & Service Hub umożliwia pełne zarządzanie cyklem sprzedaży oraz prognozowanie wyników.

    Specjalista ds. Obsługi Klienta

    • Zarządzanie zgłoszeniami klientów, komunikacja poprzez telefon, e-mail, czat. Tworzenie szablonów maili i sekwencji. Wyznaczenie pracownikowi celów obsługi klienta. 
    • Dzięki licencji  Service Hub specjaliści ds. obsługi klienta mogą efektywnie zarządzać wszystkimi kanałami komunikacji z klientami.

    Menedżer Zespołu Wsparcia

    • Zarządzanie zgłoszeniami, tworzenie i zarządzanie prognozami, monitorowanie wydajności zespołu.
    • Licencja Service Hub pozwala na pełne zarządzanie zespołem wsparcia, rotację zgłoszeń i analizę wyników.

     

    Jak Wybrać Odpowiednią Licencję?

     

    Wybór odpowiedniej licencji HubSpot zależy od roli użytkownika i jego codziennych obowiązków. Oto kilka wskazówek:

     

    Analiza Ról i Obowiązków

     

    • Pracownicy marketingu powinni mieć licencje Core, które pozwalają na tworzenie i zarządzanie kampaniami ale jeżeli mają tworzyć maile dla sprzedaży w szablonach muszą mieć pełną licencję Sales.
    • Przedstawiciele handlowi potrzebują licencji Sales  Hub, aby efektywnie zarządzać kontaktami i leadami.
    • Zarząd, menedżerowie, pracownicy wsparcia  mogą korzystać z darmowych licencji podglądowych do monitorowania wskaźników wydajności.

    Optymalizacja Kosztów

    Nie każda osoba w zespole potrzebuje pełnej licencji. Często wystarczy licencja Core lub podglądowa, co pozwala na znaczną redukcję kosztów.

     

    Konsultacja z Ekspertem

    Skontaktuj się z BusinessWeb, aby uzyskać pomoc w ocenie potrzeb Twojej firmy i optymalizacji zakupu licencji HubSpot. Nasi specjaliści pomogą Ci dobrać odpowiednie licencje i zoptymalizować procesy biznesowe.

     

    Podsumowanie

    Wybór odpowiedniej licencji HubSpot jest kluczowy dla efektywności Twojego zespołu i optymalizacji kosztów. HubSpot oferuje elastyczne opcje licencji, które można dostosować do różnych ról i obowiązków w firmie. Pamiętaj, aby dokładnie przeanalizować potrzeby swojego zespołu i skonsultować się z ekspertami, aby wybrać najlepsze rozwiązanie.

    Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze licencji HubSpot, skontaktuj się z BusinessWeb. Pomożemy Ci zoptymalizować zakup i efektywne wykorzystanie HubSpot w Twojej firmie. 

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.