Mariusz Gliński 2 min

Kwalifikacja leadów - najlepsze praktyki marketingu i sprzedaży - podcast 05

Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


Kwalifikacja leadów to zadanie dla marketera czy sprzedawcy?

Z kwalifikacją leadów lub później – klientów, występują regularne wyzwania. Najczęściej są to ograniczenia mentalne sprzedawców, spowodowane mylnym przypisywaniem leada, czyli potencjalnego kontaktu, już jako klienta.

Brzmi brutalnie. Ale to właśnie pociąga szereg nieporozumień na linii marketing-sprzedaż w organizacji. Możesz posłuchać o nich w dwóch ostatnich odcinkach podcastów:

Błędne kwalifikowanie kontaktów powoduje również problem decyzyjny, czyli „A co ja mam właściwie teraz zrobić z tym leadem?”. Podziękować i poczekać, aż zmieni się u niego potrzeba? A może umówić spotkanie i zacząć prowadzić negocjacje?

W takim przypadku występuje efekt utopionych kosztów, czyli błąd Concorde’a. To zjawisko polegające na tym, że ludzie mają tendencję do trzymania się pierwotnych decyzji nawet wtedy, jeżeli w obecnej sytuacji są bardzo niekorzystne.

  • Czy w związku z tym zła kwalifikacja może wynikać z niedoboru leadów?
  • Czy każdy zdobyty potencjalny klient jest dla nas tak cenny, że możemy mieć problem z jego odrzuceniem, pomimo że jego obsługa może generować jeszcze większe kłopoty?

Razem z Karolem Bartkowskim odpowiadamy na te pytania w piątym odcinku podcastu Digital Stone. Poruszymy kwestie kwalifikacji leadów z dwóch perspektyw – sprzedawcy i marketera. Posłuchaj! 

O czym jeszcze usłyszysz?

  • Jak proces kwalifikacji leadów powinien wyglądać w marketing, a jak w sprzedaży?
  • Kto powinien decydować o kwalifikatorach – marketing czy sprzedaż?
  • Po czym poznać, że dobrze kwalifikujemy?
  • Jak kwalifikować, czyli wskazówki, zasady, metody, techniki kwalifikacji (np. metoda BANT).

 

Linki do rzeczy wymienionych
w tym odcinku


Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Jesteśmy też na YouTube

 

avatar

Mariusz Gliński

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.