Integracja marketingu i sprzedaży to kluczowy trend na 2023 rok.
A statystyki w tym obszarze mówią same za siebie:
- 27% organizacji stosujących MSA (marketing and sales alignment) ma szybszy wzrost;
- 56% firm stosujących MSA trafia w prognozowany wynik sprzedaży, a 16% je przekracza;
- Leady, które przeszły przez MSA dają nawet 47% wzrostu wartości sprzedaży.
Jak podejść do tego trendu z praktycznej strony? Od czego zacząć?
Zapraszam na kontynuację odcinka podcastu o integracji sprzedaży i marketingu.
Razem z Karolem Bartkowskim przedstawiamy Ci kolejną porcję praktycznych przykładów.
Posłuchaj!
O czym jeszcze usłyszysz?
- Dlaczego wzajemne zrozumienie działu marketingu i sprzedaży, kim jest klient, to super start do rozpoczęcia współpracy?
- Dlaczego warto odwrócić kampanie do góry nogami i zacząć od celu, jakim jest umówienie spotkania sprzedażowego i zaplanować do niego działania marketingowe?
- Z jakiego powodu systemy to podstawa budowy wspólnych procesów między marketingiem i sprzedażą?
- Gdzie jest kluczowe wąskie gardło w zakresie integracji marketingu i sprzedaży i dlaczego jest to kwalifikacja leadów i lead calling (czyli dzwonienie do nowych klientów). Aż 34% sprzedawców uważa, że prospecting i kwalifikacja jest dużym wyzwaniem. Jak poradzić sobie z tym problemem?
Linki do rzeczy wymienionych
w tym odcinku
Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji
Jesteśmy też na YouTube