Praca marketera lub specjalisty do spraw marketingu to wbrew pozorom coraz większe wyzwanie. Wydawać by się mogło, że w dobie licznych narzędzi wspomagających pracę, ta będzie wykonywać się sama. Jeśli tak myślisz to znaczny, że Twoja firma nie korzysta z pełnego potencjału marketingu, który oferuje nam świat biznesu.
Mnogość kanałów komunikacji, potrzeba odpowiedniego spersonalizowania wiadomości do klienta w zależności od segmentu, w którym się znajduje, budowa skutecznej kampanii e-mail marketingowej, działania SEO na stronie internetowej, podtrzymywanie odpowiedniego zaangażowania użytkowników obserwujących firmę w social mediach. A przy okazji ciągłe monitorowanie wskaźników konwersji i raportowanie – jak to wszystko ogarnąć?
Coraz częściej słyszy się głosy, że do sprawnego zarządzania marketingiem firmy niezbędne jest wykorzystywanie co najmniej 5 odrębnych narzędzi i systemów. Każde oprogramowanie marketingowe wymaga wstępnego szkolenia i wdrożenia, nie mówiąc już o kosztach licencji i abonamentów.
W długim okresie efekt może być tylko jeden – zwiększone koszty stałe i ogromny chaos związany z brakiem spójności w działaniach marketingowych wykonywanych za pośrednictwem tych różnych narzędzi.
Jeden proces, jedno narzędzie – czy to efektywny sposób na rozwój biznesu?
Jak wcześniej wspomniałem, 5 narzędzi marketingowych to niezbędne minimum, by w spokoju zarządzać wszystkimi obszarami marketingu, które z punktu widzenia biznesu są kluczowe. To jednak tylko początek. Zdecydowana większość firm, działających w makroskali do zarządzania procesami marketingowymi i reklamowymi, używa przynajmniej dziesięciu narzędzi marketingowych.
💡 Marketing to kluczowy element każdej firmy. Jednak, jak pokazują badania, 79% leadów marketingowych nigdy nie staje się klientami. To duży problem, bo 91% marketingowców twierdzi, że pozyskiwanie leadów to ich najważniejszy cel. Co więcej, 53% marketingowców wydaje co najmniej połowę budżetu swojego działu na pozyskiwanie leadów. Jednak nie wszystko stracone. Badania pokazują, że 95% nabywców kupuje od kogoś, kto dostarczał im treści na każdym etapie procesu zakupowego. Problemem jest to, że 60-70% wszystkich treści marketingowych nie jest wykorzystywanych przez pracowników. |
Wyobraźmy sobie zatem, jak może wyglądać typowy dzień specjalisty do spraw marketingu.
Znaczna część dnia „zjadana” jest przez potrzebę logowania się do kolejnego systemu, przypomnienie sobie, jak właściwie działał, wykonania pracy, a następnie wylogowania się. To oczywiście tyczy się tylko tych pracowników, którzy świetnie radzą sobie z pracą w tych systemach.
A co z nowymi pracownikami, którzy zaraz po przyjściu dostają cały stos kursów i szkoleń wdrażających w każdy system osobno? To nieefektywne dla pracownika i nieefektywne dla biznesu. Oczywiście może spróbować zatrudnić specjalistów, których praca ograniczy się do obsługi tylko jednego obszaru marketingu, a zatem tylko jednego narzędzia.
To z kolei może nie być optymalne pod kątem wydatków. Niektóre systemy wymagają tylko okazjonalnego użycia.
Jak więc zoptymalizować cały dział marketingowy, by praca w nim przynosiła radość i nie generowała dodatkowych kosztów?
Jeden, by wszystkim zarządzać – Marketing Hub ma narzędzia marketingowe, które potrzebujesz
Od razu uspokajam – jest inne wyjście z tej trudnej sytuacji, do której niezliczone zespoły marketingowe już przywykły. W odpowiedzi na te potrzeby zaprojektowano innowacyjne rozwiązanie, jakim jest HubSpot Marketing Hub.
To oprogramowanie, które pozwoli na zoptymalizowanie działań marketingowych w każdej organizacji, która obecnie działa na podstawie kilku niezależnych, niezintegrowanych ze sobą systemów.
📌 HubSpot Marketing Hub to ekosystem, który zapewni pełną integrację wszystkich działań marketingowych – jedna baza danych, jedna platforma, z poziomu której będziemy w stanie zarządzać każdym elementem marketingu. |
Marketing Hub to rozwiązanie, które dedykowane jest firmom zmęczonym chaosem, który wywołuje zarządzanie rozproszonymi danymi.
Jak w łatwy sposób migrować dane poprzez trzy systemy, które służą do ukończenia jednego procesu biznesowego?
To ogromne wyzwanie, które jest nieefektywne, a przy okazji kosztowne. Marketing Hub to jedyny system, który będzie potrzebny do rozwoju biznesu.
💡 HubSpot Marketing Hub to narzędzie, które integruje wszystkie działania marketingowe w jednym miejscu, co ułatwia zarządzanie i optymalizację. Firmy, które korzystają z HubSpot Marketing Hub, osiągają lepsze wyniki. Na przykład, są o 166% skuteczniejsze w finalizowaniu transakcji i osiągają o 149% większy przyrost leadów przychodzących. |
Jakie narzędzia marketingowe wchodzą w skład HubSpot Marketing Hub?
Najważniejsze moduły dla marketera to między innymi:
- Landing page'e i formularze – Możesz tworzyć strony docelowe, które są zaprojektowane specjalnie do konwersji odwiedzających w potencjalnych klientów (leady). Masz możliwość korzystania z gotowych szablonów lub tworzyć własne landingi, bez potrzeby umiejętności kodowania. Na tych stronach możesz umieścić formularze kontaktowe, które pozwalają gromadzić dane od odwiedzających. Dzięki kreatorowi formularzy w HubSpot możesz łatwo je tworzyć, dostosowując pola do swoich potrzeb. Po wypełnieniu formularza, dane odwiedzających są automatycznie zapisywane w CRM HubSpot, co ułatwia dalsze zarządzanie kontaktami i komunikację z nimi.
- Monitorowanie wszystkich aktywności w mediach społecznościowych – automatyzacja związana z planowaniem publikowania treści na każdym profili, możliwość śledzenia reakcji i porównywania zaangażowania w danym przedziale czasowym.
- Narzędzia SEO – Możesz analizować słowa kluczowe, optymalizować treści, monitorować wydajność strony i zarządzać linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi. To pomaga poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch organiczny.
- Reklamy – to narzędzie, które umożliwia zarządzanie i optymalizację kampanii reklamowych w jednym miejscu. Ta funkcja wspiera kampanie na różnych platformach reklamowych, takich jak Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads i inne. Pomaga efektywnie zarządzać budżetem reklamowym i daje lepszy wgląd w ROI z kampanii. Umożliwia również precyzyjne targetowanie i retargeting, co oznacza, że możesz dostarczać odpowiednie reklamy, właściwym osobą w pasującym czasie.
- CTA na stronach i pop-upy – możesz łatwo tworzyć CTA, dostosowując je do swojego designu i celów marketingowych. Dodatkowo możesz tworzyć i dostosowywać pop-upy, ustalając warunki ich wyświetlania. HubSpot umożliwia również personalizację CTA i pop-upów na podstawie danych z CRM, co pozwala na skuteczniejsze angażowanie odwiedzających i konwersję ich w leady.
- Raportowanie – każde działanie powinno być odpowiednio zmierzone pod kątem efektów, a funkcja analiz i raportów dostarczy nam pełnych danych na temat tego, które działania spełniają nasze założenia, a nad którymi powinniśmy dodatkowo popracować.
To oczywiście tylko wycinek potencjału, który daje nam HubSpot Marketing Hub. Możemy dodatkowo wymienić narzędzia CTA, pełny moduł automatyzowania procesów marketingowych, możliwość wsparcia procesów reklamowych i wiele więcej.
Dlaczego wybór jednej platformy, która ma wiele narzędzi marketingowych to dobre rozwiązanie?
Jednym z największych wyzwań każdego zespołu marketingowego jest scentralizowanie procesów poprzez wykorzystanie jednorodnych danych, płynących z różnych źródeł. Możliwe? Jak najbardziej, ale piekielnie trudne i kosztowne. Decyzja o wdrożeniu Marketing Hubu w praktyce rozwiązuje ten problem, zapewniając jedną centralną bazę danych wystarczającą do zarządzania wszystkimi innymi procesami marketingowymi.
To pozwoli nie tylko na zwiększenie liczby jakościowych leadów, co daje ogromny potencjał do zautomatyzowania wielu obszarów pracy działu marketingowego.
📌 Jeden system dostarcza potencjału do zwiększenia efektywności pracy całego zespołu, znacznego wzrostu ruchu na stronie i social mediach, a także na tym, co najważniejsze w marketingu – na skutecznym pozyskiwaniu leadów. |
Integracja HubSpot Marketing Hub z Twoimi procesami
Wdrożenie jednego, kompleksowego narzędzia all-in-one wydaje się ogromnym wyzwaniem, które pochłonie masę zasobów i czasu. Nic bardziej mylnego!
HubSpot Marketing Hub to rozwiązanie, które z pomocą specjalistów może zostać wdrożone i przygotowane do pracy już w kilka tygodni od decyzji o wprowadzeniu tego narzędzia w firmie.
Oczywiście istotny jest plan, który ustalony w porozumieniu z firmą wdrożeniową zmniejszy ryzyko potencjalnych przeszkód. Jednak równie istotne jest odpowiednie wyedukowanie pracowników działu marketingu w zakresie specyfiki działania Marketing Hub.
Tylko jedno narzędzie, dopasowane do Twoich potrzeb zapewni ogromny potencjał do wzrostu marki zaraz po wdrożeniu.
Przemek Gliński
HubSpot Inbound Marketing StrategistWysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.