HubSpot to kompleksowa platforma CRM, która integruje narzędzia dla sprzedaży, marketingu, obsługi klienta oraz zarządzania stronami internetowymi.
Jednak koszty licencji HubSpot mogą być skomplikowane, co sprawia, że warto je szczegółowo omówić. W tym artykule wytłumaczymy, jakie są dostępne rodzaje licencji, jakie są ich funkcjonalności oraz jakie koszty się z nimi wiążą, w tym przykłady obliczeń dla różnych scenariuszy biznesowych.
Licencje w HubSpot można podzielić na trzy główne kategorie, w zależności od poziomu dostępu i funkcjonalności:
HubSpot pozwala na dodanie nieograniczonej liczby darmowych użytkowników, którzy mogą przeglądać dane w systemie. Obejmuje to wszystkie funkcje CRM.
Darmowe licencje są idealnym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują tylko przeglądać dane bez wprowadzania zmian.
Licencje Core Seat są przeznaczone dla użytkowników, którzy aktywnie edytują dane w systemie ale nie pracują jako frontowi pracownicy sprzedaży czy obsługi klienta, w tym:
Licencje Core Seat umożliwiają edycję wszystkich danych, jednak nie są przeznaczone dla pracowników, których efektywność mierzymy poprzez cele sprzedażowe czy SLA dotyczące szybkości realizacji i obsługi zgłoszeń. Są one bardziej odpowiednie dla pracowników działu back office.
Licencje Core Seat można przydzielać dowolnym pracownikom, niezależnie od tego, czy działają w marketingu, sprzedaży czy obsłudze klienta, co zapewnia dodatkową elastyczność w zarządzaniu dostępem.
Te licencje są dedykowane dla pracowników, którzy bezpośrednio współpracują z klientami a my chcemy ich pracę mierzyć i rozliczać w zakresie realizacowanych celów sprzedażowych (przychody) lub celów obsługi klienta (czasy realizacji zgłoszeń). Obejmują funkcje takie jak:
Licencje płatne są skierowane do zespołów sprzedaży i obsługi klienta, gdzie kluczowe jest dokładne monitorowanie efektywności pracy oraz dostęp do specjalistycznych narzędzi, które usprawniają bieżącą komunikację z klientami.
W HubSpot możesz mieć niemal nieograniczoną liczbę kontaktów wykorzystywanych w różnych procesach. W przypadku działań marketingowych konieczne jest jednak dodatkowe opłacenie tzw. kontaktów marketingowych. Czym one są?
Kontakty marketingowe w HubSpot to te, które są aktywnie używane w działaniach marketingowych, takich jak kampanie e-mailowe czy remarketing. Posiadasz dla nich zgody marketingowe i wysyłasz do nich maile, prowadząc aktywne działania promocyjne.
Dla kontaktów bez tego tagu możesz w HubSpot prowadzić nieograniczone działania związane ze działaniami sprzedaży, edycją danych, automatyzacją i raportowaniem. Nie będziesz jednak wysyłać do nich maili ani używać ich do synchronizacji list remarketingowych.
Ile kontaktów marketingowych potrzebujesz? Oblicz, do ilu klientów wysyłasz maile marketingowe i dla których masz zgody. Zoptymalizuj liczbę potrzebnych kontaktów, wykluczając te nieaktywne, nieczytające Twoich maili, niezaangażowane. W ten sposób kupisz tylko tyle kontaktów, ile rzeczywiście potrzebujesz.
Dodatkowo masz możliwość zarządzania tymi kontaktami na bazie miesięcznej, co pozwala raz na miesiąc wyłączyć część kontaktów z listy kontaktów marketingowych i dodać nowe w kolejnym miesiącu.
Pamiętaj, że oznaczenie danego kontaktu tagiem kontaktu marketingowego, jest niezależne od posiadanych przez niego subskrypcji na mailing.
W HubSpot użytkownicy marketingowi korzystają z licencji podstawowych (core seat), które oferują pełny dostęp do narzędzi marketingowych, takich jak zarządzanie kampaniami e-mailowymi, tworzenie formularzy, analiza SEO oraz optymalizacja działań reklamowych.
Dla użytkowników HubSpot Marketing Starter dostępne są wszystkie funkcje w cenie 20 USD miesięcznie za użytkownika, w licencjach Professional za 50 USD, a w licencjach Enterprise za 75 USD miesięcznie za użytkownika.
W ramach licencji Professional i Enterprise musisz zakupić też samą licencję na oprogramowanie.
Warto zauważyć, że licencja Professional obejmuje 3 stanowiska w cenie, a licencja Enterprise 5. Dlatego konieczny jest zakup dodatkowych stanowisk, jeśli potrzebujesz więcej użytkowników niż jest to uwzględnione w cenie.
Wszystkie poniższe koszty są podane w USD i odnoszą się do zakupu licencji z miesięcznym planem płatności.
W BusinessWeb pomożemy Ci dobrać właściwe licencje i pomóc w ich zakupie. Wskażemy możliwości negocjacji cen z HubSpot. W przypadku bardziej zaawansowanych procesów, przeprowadzimy analizy przedwdrożeniowe, które potwierdzą ich zakresy i ilość.
Warto również pamiętać, że licencje Professional i Enterprise są sprzedawane z rocznym zobowiązaniem, z możliwością wyboru płatności miesięcznej lub kwartalnej.
Starter to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, które dopiero zaczynają korzystać z CRM. W ramach licencji Starter dostępne są jedynie licencje darmowe oraz podstawowe (core seat), które umożliwiają korzystanie ze wszystkich funkcji HubSpot.
Licencja podstawowa (core seat) jest jedyną, którą należy zakupić.
Koszty kształtują się następująco:
Professional jest wyborem dla firm o bardziej złożonych procesach. Koszty wyglądają następująco:
Duża zniżka za zakup Customer Platform Professional. Jeżeli decydujesz się na zakup wszystkich rozwiązań HubSpot w wersji Professional, czyli marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, stron www i operations Hub, dostajesz wtedy dodatkową dużą zniżkę na całość i otrzymujesz tzw. Customer Platform w cenie 1300 USD/miesiąc mając w niej 2000 kontaktów marketingowych, 1 licencję pełnopłatną dla sprzedaży, 1 licencje pełnopłatną dla obsługi klienta, 3 licencje podstawowe oraz dostęp do wszystkich rozwiązań i funkcji HubSpot w wersji Professional.
Enterprise zapewnia zaawansowane narzędzia dla dużych firm z wieloma zespołami. Koszty:
Duża zniżka za zakup Customer Platform Enterprise. Jeżeli decydujesz się na zakup wszystkich rozwiązań HubSpot w wersji Professional, czyli marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, stron www i operations Hub, dostajesz wtedy dodatkową dużą zniżkę na całość i otrzymujesz tzw. Customer Platform w cenie 4300 USD/miesiąc mając w niej 10000 kontaktów marketingowych, 1 licencję pełnopłatną dla sprzedaży, 1 licencje pełnopłatną dla obsługi klienta, 5 licencji podstawowych oraz dostęp do wszystkich rozwiązań i funkcji HubSpot w wersji Enterprise.
Łączny koszt: 450 USD/miesiąc.
Łączny koszt: 140 USD/miesiąc.
Łączny koszt: 500 USD/miesiąc.
Łączny koszt: 1230 USD/miesiąc.
Łączny koszt: 1530 USD/miesiąc.
Koszty licencji HubSpot mogą się wydawać skomplikowane, ale ich struktura jest dobrze dopasowana do różnych potrzeb biznesowych. Kluczem do optymalizacji kosztów jest zrozumienie ról poszczególnych pracowników w systemie i dobranie odpowiednich typów licencji. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy w wyborze odpowiedniego planu, skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy!