Budowa interfejsu do HubSpot to złożony proces wymagający zarówno technicznej wiedzy, jak i dostosowania do potrzeb konkretnej organizacji. W zależności od zakresu prac oraz wymagań integracyjnych, koszty mogą się różnić. W tym artykule szczegółowo omówimy nasze podejście do budowy interfejsów HubSpot, ich koszty oraz zastosowania, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć to zagadnienie.
Jeżeli pracujesz w dziale informatyki skorzystaj z naszego poradnika HubSpot dla CIO, znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji i linków do stron przybliżających techniczną stronę wdrożeń HubSpot.
Jeśli Twój zespół IT ma doświadczenie w integracji z interfejsami REST API, pierwszym krokiem będzie zapewnienie mu odpowiednich szkoleń dotyczących podłączania interfejsów do HubSpot.
Nasz szkolenie obejmuje:
Koszt takiego szkolenie to 3800 zł + VAT. Jest ono prowadzone w formie spotkania online i obejmuje zakres do 2 godzin.
W trakcie procesu budowy dedykowanego interfejsu (tam gdzie nie mamy gotowych rozwiązań z marketplace HubSpot) oferowane jest wsparcie techniczne, obejmujące:
Koszty tu są zależnie od zakresu i rodzaju interfejsów. Omawiamy je w dalszej części artykułu.
Finalnym etapem jest testowanie oraz migracja interfejsu do środowiska produkcyjnego:
Koszty tu są zależnie od zakresu i rodzaju interfejsów.
W ramach budowy integracji pomiędzy HubSpot a posiadanym przez Ciebie system, mogą wystąpić następujące 3 scenariusze integracji.
To najprostsze i najtańsze podejście do budowy interfejsu. Wtyczki z HubSpot Marketplace są łatwe w instalacji i konfiguracji. Typowe scenariusze:
Koszty:
To podejście wymaga więcej pracy niż gotowe wtyczki, ale jest mniej skomplikowane niż pełna integracja z systemami które nie posiadają interfejsu do HubSpot. Scenariusze:
Koszty:
Koszty te zależą od poziomu integracji interfejsu z procesami biznesowymi firmy, na przykład od liczby scenariuszy wysyłania SMS, szablonów tekstów, a w przypadku faktur, od rodzaju faktur oraz scenariuszy ich wyzwalania i obsługi.
Uwagi dodatkowe:
Do tego podejścia wymagana jest licencja HubSpot Operations Hub Professional, która kosztuje 890 USD/miesiąc. Wynika to z tego, że BusinessWeb musi zbudować interfejs po stronie HubSpot. Koszty tej licencji można obniżyć, wybierając HubSpot Customer Platform Professional – opłacalną opcję przy zakupie co najmniej dwóch Hubów w wersji Professional (np. Sales i Marketing).
Korzystanie z HubSpot Operations Hub eliminuje potrzebę tworzenia dodatkowej infrastruktury serwerowej opartej na AWS lub Microsoft Azure oraz jej zarządzania, co znacząco upraszcza infrastrukturę i redukuje całkowite koszty zarządzania infrastrukturą interfejsów. Masz bowiem wszystko po stronie HubSpot.
To najbardziej zaawansowane podejście do budowy interfejsu, które wymaga współpracy z dostawcą systemu systemu ERP (lub innego systemu jaki chcesz podłączyć) lub zespołem IT Twojej firmy. Proces obejmuje:
Koszty:
Uwagi dodatkowe:
Największe koszty w tym podejściu dotyczą strony systemu ERP lub systemu który chcesz podłączyć, ponieważ to on wymaga rozbudowy lub dopasowania logiki do integracji z HubSpot. Dlatego po naszej stronie pozostają szkolenia i dość nieduże wsparcie techniczne.
Koszty budowy interfejsu do HubSpot różnią się w zależności od wybranego podejścia:
Inwestycja w interfejsy do HubSpot to krok, który pozwala na pełne wykorzystanie potencjału tej platformy, dostosowując ją do specyfiki Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowie interfejsu, skontaktuj się z nami, aby uzyskać szczegółową wycenę oraz indywidualną ofertę.