Mobilny CRM to narzędzie, które jest niezbędne w pracy współczesnego handlowca. Era papierowych kalendarzy już dawno odeszła do lamusa. Aplikacja CRM działająca na tabletach i smartphonach to już nie tylko udogodnienie, ale raczej „must have”.
Ja od zawsze byłem zwolennikiem wykorzystywania nowoczesnych technologii w sprzedaży.
W związku z tym testowałem wiele różnych rozwiązań, które są dostępne na rynku. Zarówno desktopowych, jak i mobilnych. Najlepsze wrażenie zrobił na mnie bez wątpienia mobilny system CRM HubSpot. Jestem nie tylko jego użytkownikiem i wielkim zwolennikiem, ale także wdrożeniowcem. Pomagam firmom wyposażyć handlowców w narzędzie, które znacznie podniesie wygodę i efektywność ich pracy.
Dzisiaj dam Ci przedsmak korzystania z HubSpota. Omówię jego funkcjonalność oraz możliwości, jakie stwarza w dziale sprzedaży. Aplikacja CRM HubSpot jest dostępna na urządzenia z systemem IOS oraz Android.
Co istotne aplikacje CRM możesz mieć za darmo jako dodatek do bezpłatnej wersji HubSpota. Wystarczy pobrać aplikację i zalogować się swoimi danymi z HubSpot Online.
Mobilny CRM - zadania na dziś
Pierwsza zakładka, która wyświetla się w widoku powitalnym.
Przedstawia zadania i spotkania zaplanowane na dany dzień. Dużym atutem jest możliwość synchronizacji z kalendarzem Google lub Outlook. Dzięki temu w aplikacji CRM Hubspot, będziesz miał stały podgląd do tych danych. Ze względu na ograniczenia widoku mobilnego na ekranie wyświetlają się 3 zadania i spotkania. Oczywiście z poziomu aplikacji możesz przejrzeć również kolejne.
W systemie dostępne są 3 typy zadań: To Do, Call, Email. W zależności od wybranego wariantu wyświetla się możliwość natychmiastowego wykonania zadania. Dużym udogodnieniem jest możliwość dzwonienia bezpośrednio z aplikacji. O tym jednak opowiem nieco później.
Kontakty w aplikacji CRM
Mobilny CRM nie może obejść się bez listy kontaktów. W zakładce Contacts dostępna jest pełna lista kontaktów i firm przypisana do danego użytkownika w Hubspot. Wszystkie dane, które wprowadzisz w biurze, będą automatycznie dostępne w Twojej aplikacji. Działa to także w drugą stronę. Dane kontaktowe możesz dodać bezpośrednio z poziomu aplikacji CRM.
Dostępne są 3 formy wprowadzania danych:
- Klasyczne wpisywanie
- Import kontaktu z telefonu
- Skaner wizytówek (np. stopki w mailu)
Ważną funkcjonalnością, jaką udostępnia mobilny system CRM, jest opcja dzwonienia. Z poziomu aplikacji możesz także wysłać maila lub krótką wiadomość tekstową. Po zakończeniu połączenia na ekranie pojawia się tzw. Post Call Logging. To miejsce, w którym możesz oznaczyć, czy udało się nawiązać połączenie, dodać notatkę z rozmowy lub ustawić follow up. Po zapisaniu wszystkie informacje trafią do zakładki Activity w podglądzie kontaktu. Nie musisz już notować do kogo i kiedy wykonałeś połączenie. Wystarczy kliknąć przycisk Save w aplikacji i wszystkie dane dopiszą się do Twojego kontaktu.
Deals
Transakcje to moduł, który handlowcy lubią najbardziej!
Aplikacja CRM HubSpot umożliwia Ci stały podgląd do listy transakcji. W tej zakładce masz także możliwość „ręcznego” dodania szansy sprzedaży. Synchronizacja danych działa analogicznie do poprzednich modułów. W zależności od stopnia zaawansowania procesu sprzedaży każda transakcja może być zaliczona do 1 z 7 Deal Stage (etap transakcji).
Mobilny system CRM pozwala powiązać wpis w zakładce Deals z konkretnym kontaktem. Do każdego wpisu możesz dodawać notatki, zadania i aktywności, a także uzupełniać dane w poszczególnych transakcjach i przenosić je na inne etapy sprzedaży.
Activity feed w mobilnym systemie CRM
Activity feed to z punktu widzenia codziennej pracy ostatni element menu. Mobilny system CRM pozwala na bieżąco śledzić zaangażowanie Twoich leadów w publikowane, przesyłane i udostępniane treści. To jeden z fundamentów metodologii inbound sales.
Zakładka Activity Feed pozwala Ci śledzić następujące reakcje:
- Email opens – osoby, które otworzyły wysłaną przez Ciebie wiadomość email
- Email clicks – osoby, które kliknęły link umieszczony w wiadomości email
- Send email – wysłane przez Ciebie wiadomości email
- Lead visits – kontakty zakwalifikowane jako lead, które odwiedziły stronę www
- Prospect visits – kontakty zakwalifikowane jako prospect, które odwiedziły stronę www
- Document views – osoby, które otworzyły wysłane przez Ciebie dokumenty sprzedaży
- Meetings – osoby, które zarezerwowały termin spotkania z Tobą przez udostępniony kalendarz
- Forms – osoby, które wypełniły formularz kontaktowy na stronie
More - Więcej opcji w aplikacji CRM
Oprócz 4 podstawowych modułów, mobilny system CRM ma jeszcze kilka funkcjonalności zebranych w zakładce More.
To właśnie tutaj znajdują się:
- Taski, czyli podgląd wszystkich zadań w systemie
- Business Card Scanner, czyli wspomniany już wcześniej skaner wizytówki, który pozwala na utworzenie kontaktu z zaczytanych danych
- Conversations, czyli zbiór wszystkich konwersacji z podziałem na wiadomości przypisane do Ciebie oraz nieprzypisane
- Settings, czyli popularne ustawienia, które pozwalają m.in. włączać powiadomienia oraz raportować błędy o aplikacji
To w zasadzie wszystko, jeśli chodzi o krótką charakterystykę aplikacji crm HubSpot.
Wiesz już, że nie jest to jedynie prosta apka do uzupełniania danych. Mobilny CRM HubSpot to w pełni funkcjonalne narzędzie pracy handlowca w terenie. Możliwość zarządzania całym procesem sprzedaży na smartphonie lub tablecie.