Mariusz Gliński 8 min

    Narzędzia do marketing automation w HubSpot

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    Narzędzia marketing automation to już obecnie standard w działaniach marketingowych i sprzedażowych. Coraz doskonalsze algorytmy programów wyręczą Cię w żmudnych i czasochłonnych zadaniach. Wrzucą kontakt do CRM-u, wyślą kampanię mailingową czy zrobią testy A/B. Czy jednak jest jakieś oprogramowanie do marketing automation, które wyróżnia się zakresem funkcji i po prostu potrafi więcej? Tak. To marketing automation od HubSpot. Zobacz, za co pokochało go już ponad 56 tys. użytkowników.

     

    Pozyskanie leada to jedno, ale prawdziwa praca zaczyna się potem. Jak go ocieplić, aby szybko przesunął się w lejku sprzedażowym? No i skąd wziąć takie, które faktycznie są zainteresowane naszą ofertą?

    Oprogramowanie do marketing automation firmy HubSpot wie, jak przyciągnąć kwalifikowane leady i je ocieplić. Wykorzystuje do tego kampanie mailingowe.

    To właśnie dzięki nim Twój lead nuturing będzie skuteczny, ale nie nachalny. I świetnie dopasowany do oczekiwań odbiorcy. A przecież w tym tkwi właśnie sekret inbound marketingu – wysłać właściwym odbiorcom właściwe wiadomości we właściwym czasie.

    Tworzenie estetycznych maili z HubSpotem jest banalnie proste, bo posługujesz się edytorem typu „drag & drop”. Wstawienie CTA, filmu, grafiki czy produktu ze sklepu to jedno przesunięcie myszką.

    Równie prosto zaprogramujesz workflow wysyłki maili. Wystarczy, że wybierzesz jeden z wielu triggerów, a zadzieje się magia – wiadomości same polecą do odbiorców, którzy spełniają warunki akcji.

    Co ważne – HubSpot pozwoli Ci naprawdę precyzyjnie warunkować wysyłkę kampanii. Workflow może uruchomić wejście odbiorcy na konkretną stronę, kliknięcie linka w mailu lub określonego CTA, zapis przez formularz, pobranie dodatkowej treści i wiele, wiele więcej.

    Mało? No to wyobraź sobie, że każdy workflow możesz powiązać z określonym celem i dokładnie mierzyć skuteczność kampanii mailowej. Nie w ogóle, ale w kontekście tego jednego wybranego celu.

    Niebywałą zaletą narzędzi marketing automation HubSpota jest też fakt, że każda nowa informacja o kontakcie jest automatycznie zapisywana, dzięki czemu segmentacja kontaktów jest coraz bardziej skuteczna.

     

    →  Pobierz praktyczny przewodnik po automatyzacji marketingu

     

    Prosty interfejs i wizualizacja automatyzacji

    Myślisz, że tworzenie skomplikowanych warunków, według których jest wysyłana kampania mailowa, to zadanie godne mistrza szachowego? Nic z tych rzeczy.

    Narzędzia do marketing automation HubSpota zostały tak zaprojektowane, aby obsłużyło je nawet dziecko. Pulpit, w którym ustawiasz triggery, jest niezwykle czytelny. Po prostu kliknij w plusik i wybierz odpowiednią akcję. Wizualny edytor ścieżek workflow umożliwia łatwe zarządzanie warunkami bez względu na stopień złożoności i rodzaj kampanii. Bez szans, że się pogubisz.

    Dodatkową moc marketing automation HubSpota uzyskuje dzięki integracji z HubSpot CRM. To właśnie dzięki informacjom o kontaktach możesz dokładnie ustalić, kto kiedy zostanie włączony do workflow, a także personalizować wiadomości. I nie. Nie chodzi tylko o wstawienie imienia w tytule maila. Treść maila możesz ściśle dostosować do akcji, jakie podejmował kontakt, aby przekonać odbiorcę, że naprawdę dobrze go znasz.

      
     

    Automatyzacja pracy marketingu

    Pracować mniej i robić więcej – to marzenie nie tylko marketerów. Jednak z narzędziami marketing automation HubSpota marketerzy mogą je spełnić.

    HubSpot to platforma, która pozwala zautomatyzować wiele czynności w pracy działu marketingu – uzupełnianie informacji o kontaktach, lead scoring, przesyłanie leadów do działu sprzedaży… To konieczne zadania, ale – bądźmy szczerzy – nużące. Na szczęście marketing automation od HubSpota przejmie rutynowe zadania na siebie.

    HubSpot automatycznie wyśle Ci powiadomienie, gdy kontakt podejmie określoną akcję i doda zadanie w HubSpot CRM lub Salesforce, aby zespół sprzedaży wysłał follow up do klienta. Możliwości automatyzacji w HubSpocie są przeogromne. Poczujesz, jakbyś miał dodatkowego pracownika w dziale marketingu.

      
     

    Automatyczne dostosowanie CTA do zachowań klienta

    Skuteczne CTA to podstawa udanej konwersji. Tylko jak to zrobić, skoro odbiorcy odwiedzający naszą witrynę są tak różni? Trafili na stronę z różnych źródeł, przeglądali różne produkty, pobrali różne materiały.

    Rozwiązaniem jest oprogramowanie do marketing automation HubSpota. Dzięki zaawansowanej automatyzacji HubSpot możesz użyć dynamicznych CTA, które dostosują się same do zachowań odbiorcy.

    Personalizacja CTA w HubSpocie uwzględnia bardzo wiele danych – osobę, branżę, etap cyklu zakupowego, lokalizację, a nawet urządzenie, na którym odbiorca wyświetla Twoją stronę. Gdy dostosujesz komunikację dokładnie do potencjalnego klienta, o wiele skuteczniej przesuniesz go w dół lejka sprzedażowego i pomożesz mu podjąć ostateczną decyzję zakupową.

     

    New call-to-action

      

     

    Automatyczny lead scoring  

    Jak określić moment, w którym lead jest już gotowy na działania sprzedażowe? Zrobisz to za późno – stracisz okazję na zamknięcie transakcji. Jeśli za wcześnie – zniechęcisz klienta zbyt nachalnymi komunikatami.  

    A ręczny lead scoring jest taki czasochłonny…

    Jednak marketing automation HubSpota ma narzędzia, dzięki którym zautomatyzujesz proces kwalifikowania leadów. I nie chodzi tylko o przydzielanie punktów za określone akcje, jakie podejmuje kontakt.

    HubSpot prześle także lead zakwalifikowany jako sprzedażowy do działu handlowego, założy zadanie i przydzieli je do wybranego pracownika.

    Jednocześnie masz pełną kontrolę nad lead scoringiem. Tworzysz własne kryteria punktacji, wykorzystując dowolne dane – wypełnienie formularza, wyświetlenie strony, kliknięcie CTA czy użycie linka w mailu.

    Kwalifikacji leadów użyjesz także w działaniach marketingowych. Możesz posłużyć się nią jako kryterium przy segmentacji listy subskrybentów, wysłaniu powiadomień czy dostosowaniu treści na stronie WWW.

      
     

    Integracja z ulubionymi narzędziami

    No dobrze – powiesz – ale przecież HubSpot nie potrafi wszystkiego. Od czasu do czasu trzeba skorzystać z innych aplikacji – wysłać pocztę z Gmaila czy przeprowadzić webinar na Zoomie. A co jeśli mam swój własny system CRM? Czy to wszystko można zintegrować z oprogramowaniem marketing automation w HubSpocie?

    Oczywiście.

    HubSpot ma ponad 200 wbudowanych integracji, dzięki którym prześlesz do HubSpota dane ze swoich ulubionych aplikacji, aby jeszcze bardziej rozwinąć automatyzację marketingu i sprzedaży.


    A co powiesz na integracje z systemem wysyłki SMS-ów do klientów bezpośrednio z HubSpota?
     

    Tak. W HubSpocie możesz zautomatyzować wysyłanie kampanii SMS-owych i ustawić je jako jeden z triggerów w dowolnym workflow.

    Twój klient na pewno doceni, gdy po zakupie wyślesz mu SMS z podziękowaniem i zapytasz, czy chciałby podzielić się opinią na temat zakupionego produktu. A może chce przejrzeć inne produkty, które świetnie uzupełnią ten, który akurat nabył?

    Co więcej – HubSpot nie tylko automatycznie wyśle SMS, gdy kontakt spełni określone warunki, ale także sam zapisze historię kontaktów w systemie CRM, aby dział marketingu i sprzedaży zawsze miał aktualne informacje.

    SMS marketing z HubSpotem daje Ci szansę jeszcze bardziej wzmocnić zaangażowanie leadu i spersonalizować komunikację z klientami.

     

    Narzędzia marketing automation – z HubSpotem możesz więcej

    HubSpot to obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych oprogramowań marketing automation na rynku. Pozwala niezwykle precyzyjnie spersonalizować komunikację z klientami i analizować skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych.

    Na dodatek HubSpot udostępnia swoje rozwiązania za darmo. Oczywiście tylko w podstawowym zakresie. Jednak nawet darmowy plan wystarczy, żeby się przekonać, jak elastyczne i wydajne jest to narzędzie.

     

    →  Pobierz praktyczny przewodnik po automatyzacji marketingu

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.