Mariusz Gliński 14 min

    BusinessWeb - U nas HubSpot to danie główne, nie przystawka

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    BusinessWeb - U nas HubSpot to danie główne, nie przystawka
    14:45

    Jeśli jesteś na naszej stronie internetowej, to na pewno o uszy obiła Ci się nazwa HubSpot. A może już z niego korzystasz, próbując łączyć marketing, sprzedaż i operacje w jednym narzędziu?

    Tak potężne oprogramowanie, jak HubSpot daje mnóstwo opcji automatyzacji pracy, a dobrze opanowane może nawet zastąpić wiele godzin pracy pracowników, nie mówiąc już o jego głównym celu – pomocy we wzroście Twojej firmy.

    Jak na tak rozbudowane narzędzie, HubSpot jest prosty w obsłudze. Ma jednak swój specyficzny model działania – wymagający jego ustawienia tak, aby końcowo sprawnie na nim działać.

    Dodatkowo sukces firmy HubSpot polega na tym, że na bieżąco rozwija platformę, dodając cały czas nowe funkcje i możliwości. Aby to wszystko efektywnie wprowadzić we wdrożenie HubSpot, potrzebujesz do tego celu partnera HubSpot.

    Zapewne widzisz, że partnerzy mają swoje oznaczenia – Solution, Gold, Platinum, Diamond i Elite. Co to oznacza dla firmy wybierającej HubSpot? Wielkość partnera? Ilości pracowników? Jak dużo sprzedał dla HubSpot licencji? 

    Sprzedaż jest ważnym elementem zdobywania odznaki, ale stosunkowo łatwym do spełnienia w porównaniu do drugiej cechy wymaganej przez HubSpot – liczby na bieżąco obsługiwanych klientów.

    Jakie są tu różnice?

    Aby zostać partnerem HubSpot na poziomie Elite, musimy zdobyć 5,950 punktów rocznie. Dla porównania, partnerzy na poziomie Diamond potrzebują 2,020 punktów, Platinum 645 punktów, a Gold tylko 243 punkty. Oznacza to, że partner Elite musi zdobyć niemal 3 razy więcej punktów niż Diamond, ponad 9 razy więcej niż Platinum i prawie 25 razy więcej niż Gold.

    Upraszczając model partnerski HubSpot i przekładając to na liczbę nowych klientów, przy założeniu, że każdy sprzedany użytkownik Sales Professional za 100 USD daje 10 punktów, oznacza to, że aby osiągnąć status Elite, musimy sprzedaż 595 nowych licencji. Dla porównania, poziom Diamond wymaga 202 licencji, Platinum 65, a Gold jedynie 25. Te liczby podkreślają ogromne zaangażowanie i skalę działalności potrzebne do osiągnięcia najwyższego poziomu partnerstwa z HubSpot.


    Co to oznacza dla Ciebie jako klienta?

    Współpracę z partnerem, który ma bardzo duże doświadczenie w realizacji wielu projektów z klientami.

    Zdobyliśmy to doświadczenie w 6 lat.

    • Zostaliśmy partnerem HubSpot w 2018 roku.
    • W 2020 doszliśmy do rankingu Złotego i Platynowego.
    • A rok później w 2021 do Diamentowego.
    • W 2024 roku otrzymaliśmy status Partnera Elite

    Mimo tak szybkiego wzrostu nadal jesteśmy firmą zachowującą podejście, jak z naszego początku działań – mały dedykowany zespół wdrożeń HubSpot w 100% jego specjalizacji. Zachowujemy też nieduży zespół 10 osób. Stawiając na ich wysoką specjalizację. 

    Piszemy o sobie, że jesteśmy 100% HubSpot. Poznaj dlaczego.

    New call-to-action

    Kim jest BusinessWeb – 100% partner HubSpot?

    Klienci często pytają mnie: „Mariusz, dlaczego jesteście 100% HubSpot? Przecież każda firma w Polsce, która sprzedaje i wdraża HubSpot, może tak o sobie powiedzieć”. Najkrócej rzecz ujmując – nasze działania, zespół i wszystko, co robimy, kręci się w 100% wokół HubSpot.

    Jesteśmy praktycznie jak oddział HubSpot w Polsce, zapewniamy wsparcie w ramach wszystkich rozwiązań, propagujemy wiedzę o HubSpot, tworząc treści video, a wśród naszych klientów prowadzimy grupy użytkowników HubSpot. Co nas wyróżnia od innych firm?

    Detonacja wszystkiego, co nie jest związane z HubSpot

     

    Zacznijmy od tego, jak się robi 100% Partnera HubSpot. Uruchamia się akcję detonowania wszystkiego, co nie jest z nim związane.

    Czy wiesz, że jeszcze w 2019 byliśmy jak agencja inbound marketing? Prowadziliśmy działania reklamowe dla fryzjerów, lokalnego biznesu, e-commerce – klienci przychodzili do nas tylko po marketing, nie po HubSpot.

    Na czym polegała detonacja?

    Zaczęła się od inspiracji tą książką „Detonuj” – patrzysz na strategię działania firmy i wiesz, że to wybór. Wybór tego, czego nie robisz. I detonujesz ze swojej komunikacji i oferty to, że:

    • jesteś inbound marketing agency.
    • firmą od poprawy procesów sprzedaży;
    • konsultantem wdrożenia ABM;
    • specjalistą od RevOps;
    • firmą od wdrożeń systemów marketing automation.

    Dodatkowo detonujesz obsługę klientów, którzy nie są związani z HubSpot. „Czyścisz” portfel klientów, bo strategia to wybór – wybór na, co postawić, a co detonować. I stawiasz 100% na HubSpot. Podejmujesz decyzję, że od dziś, czyli u nas od maja 2020, żyjesz tylko HubSpot

    Dlaczego? Bo klienci chcą mieć najlepiej wdrożony HubSpot. Nie przychodzą do nas po inbound marketing, ale po HubSpot. Nie po ABM, tylko po HubSpot. Dlatego jesteśmy, jak oddział HubSpot w Polsce zaspokajamy tę potrzebę uruchomienia HubSpot.

    Oczywiście musimy być praktykami inbound marketing, procesów sprzedaży, operacji, bo bez tego nie można wdrożyć systemu. Mamy tu pełne doświadczenie, ponieważ sami na codzień używamy HubSpot do procesów do wszystkich procesów.

    Ale do nas NIE pukasz na początku po inbound marketing, tylko po HubSpot i to, jak ten inbound marketing na nim najlepiej wykonać. Pukasz, bo chcesz poznać HubSpot oraz jak może Ci pomóc z procesami sprzedaży, a nie po strategię sprzedaży. Strategię dostajesz w ramach wdrożenia. 

    Ta kolejność jest kluczowa, bo ustawia całe działanie firmy pod jedno – 100% HubSpot.

    • Marketing reklamuje tylko HubSpot.
    • Sprzedaż sprzedaje tylko HubSpot.
    • Zespół projektowy prowadzi wdrożenia tylko HubSpot.

    W BusinessWeb nie ma klienta, który nie ma HubSpot, bo 100% to 100%.

    100% Zespół HubSpot

     

    Przejdźmy do najważniejszego elementu  BusinessWeb, czyli zespołu.

    Od samego początku procesu rekrutacji, czy nawet jeszcze wcześniej – kręcącej się myśli w głowie o tym, że przydałaby się kolejna para rąk do pracy – zastanawiam się nad tym, jak nowy pracownik może rozwijać swoje umiejętności i kompetencje na HubSpot.

    Patrzę, gdzie jest luka i szukam osoby, która tę lukę wypełni. Ale warunkiem jest chęć pracy, nauki i rozwoju na platformie HubSpot. Bo poznanie HubSpot to długa droga, trzeba chcieć się związać z tym systemem, bo daje on ogromne możliwości, ale wymaga miesięcy poznawania go, aby zostać ekspertem. 

    Dlatego każdy członek zespołu ma stanowisko dedykowane pod konkretne funkcje HubSpot i dotyczące tylko HubSpot. Dzięki temu skuteczniej pomaga naszym klientom zrozumieć różne procesy dziejące się na platformie. Umie szybko znaleźć rozwiązanie i w łatwy sposób wyjaśnić, jak daną rzecz klient może zaimplementować w swojej firmie. Spójrz tutaj kogo mamy na pokładzie. Nie front-end developera, czy content managera, tylko specjalistów od HubSpot.

    Idąc dalej – nie ma rozwoju bez szkolenia się. Każda osoba w BusinessWeb podczas onbordingu, jak i w trakcje swojej kariery, przechodzi trudne i skomplikowane szkolenia od HubSpot. Uzyskanie certyfikatu potwierdzającego te umiejętności nie jest proste. Okupione wielogodzinnymi szkoleniami, a na koniec zdaniem testu sprawdzającego wiedzę przez HubSpot – to nie są proste testy. Zobacz, ile certyfikatów mamy na swoim koncie - ponad 100 bo bez tego nie można mieć statusu Elite!

    Dlatego dzięki dostępowi do know-how HubSpot budujemy powtarzalne procesy, które przekładamy na biznes naszych klientów. Co więcej, jesteśmy praktykami, nie teoretyzujemy o funkcjach platformy, tylko od razu wcielamy wiedzę w życie. Bo sami pracujemy od lat na HubSpot i stosujemy najlepsze praktyki w jego wykorzystaniu. 

    Każda osoba to krzyżówka wiedzy i praktyki z danego obszaru biznesowego i znajomości HubSpot. Bo przecież klienci chcą na końcu projektu mieć nie tylko wdrożony HubSpot, ale przede wszystkim narzędzie, które praktycznie wspiera ich biznes. 

    Bo HubSpot to kilka Hub-ów (Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CRM, Operations Hub, Content Hub). Większość klientów BusinessWeb nie przychodzi po jednego – potrzebuje od razu kilku, najczęściej marketingu i sprzedaży. To wymaga dobrej znajomości ich łączenia i budowy procesów na HubSpot.  Dlatego poznając zespół BusinessWeb, zobaczysz, że często jedna osoba wykracza znajomością HubSpot poza jeden Hub. 

    Zobacz, chcemy być, jak oddział Hubspot więc w tych 11 osobach masz tak zorganizowaną firmę:

    • Nasz dział sprzedaży ma 3 osoby – bo sprzedawanie HubSpot to doradztwo biznesowe w zastosowaniu technologii. Musisz mieć silny, wyspecjalizowany zespół sprzedaży, który wdroży u Ciebie HubSpot.
    • Nasz dział wdrożeniowy to 6 osób – 100% realizacji projektów HubSpot i 100% specjalizacji. To on zapewnia dla Ciebie spersonalizowaną obsługę i bliskość relacji podczas wdrożeń.
    • Nasz dział marketingu to 2 osoby – 100% realizacji kampanii na HubSpot i wykorzystania go do całości prowadzonych działań marketingowych. 

    To wszystko buduje naszą ekspertyzę, a klienci pracują z osobami, które zrealizowały kilkadziesiąt wdrożeń systemu, prowadząc w rok do osiągnięcia statusu Partnera Elite. A poza tym zespół naprawdę pasjonuje się HubSpot, to narzędzie daje niesamowite możliwości rozwoju.

    Elite Partner – wada czy zaleta?

     

    Status Elite Partnera HubSpot może pomagać, ale i szkodzić. Jedni klienci będą widzieć w tym duże doświadczenie, inni wielką agencję, w której, jak kupią HubSpot, zginą w obsłudze przez wiele osób, bez personalizacji. Co więcej, czy za usługi Elite Partnera trzeba płacić Elitarną opłatę?

    Tak, jak pisałem wcześniej – status danego partnera dostaje się nie tylko za sprzedaż HubSpot, ale przede wszystkim za to, jakie masz doświadczenie w jego wdrażaniu i obsłudze. 

    Elite partner w przypadku BusinessWeb oznacza, że masz do czynienia z praktykami HubSpot, zajmującymi się tylko HubSpot. Nasi klienci często mówią nam podczas rozmów sprzedażowych, że czują naszą znajomość HubSpot i to, że nim żyjemy i oddychamy. Pracujesz z osobami, które mają setki godzin pracy z HubSpot za sobą. A ponieważ pilnujemy, aby w ciągu pracy tylko tym się zajmowali, to każdego dnia ta ekspertyza tylko rośnie. 

    Tak więc Elite to specjalizacja i personalizacja obsługi klienta na HubSpot. W BusinessWeb nie wpadniesz w dziurę agencji bez osobistego i częstego kontaktu. Z drugiej strony dostajesz doświadczony zespół, zdolny do realizacji dużych projektów

    Korzystając z usług Elite partnera korzystasz z doświadczenia. Same ceny nic do końca nie mówią o tym jak realizowany jest projekt. Koszt godziny czy wdrożenia zależny jest od wynagrodzeń specjalistów, którzy dla Ciebie pracują. W BusinessWeb nie dostaniesz Juniora do pracy, czy osoby które nie zna szerszego zakresu HubSpota. Korzystając z naszego doświadczenia otrzymujesz szybszą realizację prac, sprawniejszą pomoc, wynikającą z wiedzy. Nasi pracownicy wykonają prace, mniejszą ilością godzin, końcowo oszczędzając Twój czas. 

    Na rynku są firmy, które zrealizują Ci taniej prace związane z HubSpot.  My zachęcamy Cię do spotkania z nami i porozmawiania o tym co wiemy o HubSpot i jak potrafimy pomóc rozwiązać Twoją potrzebę. Mamy różne pakiety pomocy. Poczuj różnicę w wiedzy na spotkaniu. Oceń czy jest warto więcej za nią zapłacić. 

     

    W jaki sposób możemy Ci pomóc?

     

    Korzystanie z HubSpot to coś więcej niż tylko CRM, inbound marketing czy social media. Przychodząc do BusinessWeb, możesz liczyć na elastyczne podejście wdrożenia HubSpot

    Zbadamy i dobierzemy je do Twoich potrzeb. Od pełnych wdrożeń HubSpot do pomocy technicznej ad hoc.

    Naszym celem jest zrozumienie, jak działa Twój biznes, a następnie zmapowanie procesów i zaimplementowanie ich do etapów wdrożenia systemu.

    Uwaga! Przestań traktować wdrożenie HubSpot jako projekt informatyczny, trwający miesiącami. Nasze sprawdzone i powtarzalne procesy wdrożeniowe dostarczają działający system w 6-8 tygodni. HubSpot to narzędzie do konfiguracji nie programowania.


    Większość naszych klientów korzysta z pełnych wdrożeń danego Hub, chcą bowiem poznać 100% HubSpot i umieć go wykorzystać w swojej codziennej pracy.

    Firmy które mają HubSpot, korzystają ze wsparcia konsultacyjnego i konfiguracyjnego. Jest ono również dostępne dla nowych wdrożeń, kiedy masz jasno sprecyzowane cele i wiesz, na co je wykorzystać. 

    Wszystkie wdrożenia HubSpot obywają on-line serią warsztatów, które zapewniają sprawną realizację projektu. Dodatkowo wszystko masz nagrywane na wideo i możesz do tych materiałów wrócić w dowolnej chwili

    Poza wdrożeniami HubSpot, możesz skorzystać z różnych form konsultacji:

    • Audytów HubSpot;
    • Konsultacji dotyczących funkcji;
    • Szkolenia personelu;
    • Wsparcia technicznego budowy interfejsów.


    Masz pewność, że każdy proces wdrożenia HubSpot będzie spersonalizowany i dedykowany pod Twoje obecne potrzeby i etap rozwoju firmy.

    A po całej realizacji nie zostawiamy klientów samym sobie. Na każdym etapie współpracy masz dostęp do specjalistów HubSpot z BusinessWeb – opiekujemy się całym zespołem również po wdrożeniu. Doradzamy, konsultujemy i wskazujemy optymalne rozwiązanie. Wszystko w ramach elastycznych pakietów godzinowych.

    W trakcie rozmów pojawiają się również pytania: „Mariusz, a co jeśli współpracuję już z agencją od SEO i reklam, jak mogę ich włączyć we wdrożenie?”. Odpowiadam: Nie ma problemu! Nie jesteśmy agencją inbound marketing i nie są one dla nas konkurencję, my wdrażamy HubSpot, więc z przyjemnością wdrożymy do niego Twoją agencję. 

    Gotowy do rozpoczęcia przygody z HubSpot? A może już go masz i szukasz sposobów na lepsze wykorzystanie? Jesteśmy w 100% gotowości do pomocy!

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.