Mariusz Gliński 7 min

Ile kosztuje budowa interfejsu do HubSpot?

Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


Budowa interfejsu do HubSpot to złożony proces wymagający zarówno technicznej wiedzy, jak i dostosowania do potrzeb konkretnej organizacji. W zależności od zakresu prac oraz wymagań integracyjnych, koszty mogą się różnić. W tym artykule szczegółowo omówimy nasze podejście do budowy interfejsów HubSpot, ich koszty oraz zastosowania, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć to zagadnienie.

Jeżeli pracujesz w dziale informatyki skorzystaj z naszego poradnika HubSpot dla CIO, znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji i linków do stron przybliżających techniczną stronę wdrożeń HubSpot. 

 

1. Zakres usług BusinessWeb przy budowie interfejsu HubSpot

 

Szkolenie z zasad interfejsowania

Jeśli Twój zespół IT ma doświadczenie w integracji z interfejsami REST API, pierwszym krokiem będzie zapewnienie mu odpowiednich szkoleń dotyczących podłączania interfejsów do HubSpot.

Nasz szkolenie obejmuje:

  • Zapoznanie z metodami podłączenia do HubSpot.
  • Omówienie metod autoryzacji i autentykacji.
  • Sposoby łączenia zewnętrznych aplikacji i ich monitorowania.
  • Konfigurację środowiska developerskiego.

Koszt takiego szkolenie to 3800 zł + VAT. Jest ono prowadzone w formie spotkania online i obejmuje zakres do 2 godzin. 

 

Wsparcie w trakcie budowy i podłączenia interfejsu

W trakcie procesu budowy dedykowanego interfejsu (tam gdzie nie mamy gotowych rozwiązań z marketplace HubSpot)  oferowane jest wsparcie techniczne, obejmujące:

  • Konsultacje dotyczące dokumentacji API.
  • Pomoc w analizie i projektowaniu interfejsów.
  • Konfigurację HubSpot w zakresie mapowania danych.

Koszty tu są zależnie od zakresu i rodzaju interfejsów. Omawiamy je w dalszej części artykułu.

 

Testy i migracja interfejsu

Finalnym etapem jest testowanie oraz migracja interfejsu do środowiska produkcyjnego:

  • Przygotowanie środowiska testowego.
  • Testowanie integracji i konsultacje techniczne.
  • Migracja interfejsu na środowisko produkcyjne.

Koszty tu są zależnie od zakresu i rodzaju interfejsów. 

 

2. Koszty interfejsowania – podejścia i wyceny

 

W ramach budowy integracji pomiędzy HubSpot a posiadanym przez Ciebie system, mogą wystąpić następujące 3 scenariusze integracji.

 

Scenariusz 1 - Gotowy interfejs/wtyczka do HubSpot z HubSpot Marketplace

To najprostsze i najtańsze podejście do budowy interfejsu. Wtyczki z HubSpot Marketplace są łatwe w instalacji i konfiguracji. Typowe scenariusze:

  • Integracja z popularnymi narzędziami (np. Stripe, PayPal, Trello, Asana, Zoom, Gmail, Microsoft Teams).
  • Wtyczki do central telefonicznych (Cloudtalk, Aircall)

Koszty:

  • W przypadku prostych wtyczek, które nie wymagają dodatkowej konfiguracji, koszty mogą być zerowe i uwzględnione w ramach prac wdrożeniowych, poza ewentualną opłatą za aplikację w Marketplace (licencja aplikacji którą chcesz do HubSpot podłączyć).
  • Jeśli aplikacja wnosi złożone funkcje (np. dotyczy to np. central telefonicznych), może być konieczne wsparcie techniczne w integracji, którego koszt wynosi od 10 do 20 godzin pracy zespołu (4500-9000 PLN netto). Wynika to ze skomplikowania procesów telefonicznych wspieranych przez centrale i bardziej zaawansowanej ich integracji w procesy biznesowe, jakie chcesz realizować na HubSpot.

2. Połączenie z gotowym interfejsem, który ma punkty dostępowe API (np. SMS API, Fakturownia)

 

To podejście wymaga więcej pracy niż gotowe wtyczki, ale jest mniej skomplikowane niż pełna integracja z systemami które nie posiadają interfejsu do HubSpot. Scenariusze:

  • Integracja z systemami do wysyłki SMS (np. Twilio, SMSAPI).
  • Połączenie z narzędziami do fakturowania (np. Fakturownia, InFakt).
  • Podłączenie z systemami informacji i firmach (np. GUS

Koszty:

  • Jeżeli BusinessWeb posiada gotowe rozwiązania (np. do SMS API lub Fakturowni), koszt licencji kodu interfejsu wynosi 2500-5000 PLN netto, a prace konfiguracyjne od:
    • 10-20 godzin dla SMS API (4500-9000 PLN netto).
    • 20-40 godzin dla Fakturowni (9000-18,000 PLN netto).
  • Koszty te zależą od poziomu integracji interfejsu z procesami biznesowymi firmy, na przykład od liczby scenariuszy wysyłania SMS, szablonów tekstów, a w przypadku faktur, od rodzaju faktur oraz scenariuszy ich wyzwalania i obsługi.

  • W przypadku, gdy interfejs musi być budowany od zera, koszty będą wyższe i zależą od złożoności integracji. Musimy tu zakładać zakres 40-80 godzin, ze względu na konieczność rozpoznania samego interfejsu, jego testów początkowych i zrozumienia jego działania. 

Uwagi dodatkowe:

Do tego podejścia wymagana jest licencja HubSpot Operations Hub Professional, która kosztuje 890 USD/miesiąc. Wynika to z tego, że BusinessWeb musi zbudować interfejs po stronie HubSpot. Koszty tej licencji można obniżyć, wybierając HubSpot Customer Platform Professional – opłacalną opcję przy zakupie co najmniej dwóch Hubów w wersji Professional (np. Sales i Marketing).

Korzystanie z HubSpot Operations Hub eliminuje potrzebę tworzenia dodatkowej infrastruktury serwerowej opartej na AWS lub Microsoft Azure oraz jej zarządzania, co znacząco upraszcza infrastrukturę i redukuje całkowite koszty zarządzania infrastrukturą interfejsów. Masz bowiem wszystko po stronie HubSpot. 

 

3. Połączenie z systemem, który nie ma gotowych integracji i punktów dostępowych (np. system ERP nie posiadający gotowego interfejsu)

 

To najbardziej zaawansowane podejście do budowy interfejsu, które wymaga współpracy z dostawcą systemu systemu ERP (lub innego systemu jaki chcesz podłączyć) lub zespołem IT Twojej firmy. Proces obejmuje:

  • Szkolenia dostawcy lub Twojego zespołu z zasad integracji i testowania interfejsów HubSpot
  • Wsparcie w zakresie pomocy technicznej z budową interfejsów do HubSpot
  • Bieżące konsultacje
  • Pomoc w testach interfejsów oraz ich migracji na środowisko produkcyjne

Koszty:

  • Szkolenie wprowadzające do interfejsowania HubSpot: 3800 PLN netto.
  • Wsparcie w integracji (10-20 godzin): 4500-9000 PLN netto. Tutaj nie ma zazwyczaj większych kosztów, bowiem gro prac wykonywanych jest po stronie dostawcy ERP lub Twojego zespołu IT. 
  • Dodatkowe koszty mogą obejmować zakup licencji interfejsowych po stronie systemu ERP, które są specyficzne dla danego dostawcy. Dla przykładu Comarch wymaga modułu integracji za ok 20.000 zł.

Uwagi dodatkowe:

Największe koszty w tym podejściu dotyczą strony systemu ERP lub systemu który chcesz podłączyć, ponieważ to on wymaga rozbudowy lub dopasowania logiki do integracji z HubSpot. Dlatego po naszej stronie pozostają szkolenia i dość nieduże wsparcie techniczne. 

 

Podsumowanie

Koszty budowy interfejsu do HubSpot różnią się w zależności od wybranego podejścia:

  • Gotowe wtyczki: najtańsza i najszybsza opcja, idealna dla prostych procesów biznesowych.
  • Integracje z gotowymi API: zapewniają elastyczność, a koszty zależą od stopnia dostosowania.
  • Integracja z systemami ERP: najbardziej złożona i wymagająca współpracy z zespołem IT lub dostawcą systemu.

Inwestycja w interfejsy do HubSpot to krok, który pozwala na pełne wykorzystanie potencjału tej platformy, dostosowując ją do specyfiki Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowie interfejsu, skontaktuj się z nami, aby uzyskać szczegółową wycenę oraz indywidualną ofertę.

avatar

Mariusz Gliński

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.

COMMENTS