Masz wątpliwości dotyczące cen w HubSpot? Nie jesteś jedyny.
W tym artykule krok po kroku pokażę Ci, z jakich funkcji możesz skorzystać w HubSpocie i ile za to wszystko zapłacisz.
HubSpot to jedno z najpopularniejszych rozwiązań CRM i marketingowych dostępnych obecnie na rynku (nie zapominajmy, że w jego skład wchodzi również system do obsługi klienta i jeden z najlepszych CMS na rynku). Jest innowatorem inbound marketingu. Już od ponad dekady nieustannie wprowadza nowe rozwiązania, którymi zachwyca swoich klientów.
W HubSpot można polubić wiele funkcji – chociażby najnowocześniejsze narzędzia do zarządzania leadami i analityki – jednak kiedy klienci przechodzą do analizy cen HubSpota, często są zdezorientowani.
W przeciwieństwie do innych CRM HubSpot traktuje system CRM jako kompleksowe narzędzie do Customer Relationship Management, a ponieważ za relacje z klientami odpowiada nie tylko sprzedaż, ale marketing i obsługa klienta, znajdziesz w nim dodatkowe narzędzia, które w budowie tej relacji Ci pomogą.
HubSpot oferuje kilka produktów w zależności od tego, czego szukasz:
Każdy z dostępnych pakietów omówię pod kątem ceny oraz ich funkcjonalności 👇 |
Zanim skupimy się dokładnie na każdym z pakietów, jakie oferuje HubSpot, zajmijmy się podstawami.
💡 Co musisz wiedzieć przed decyzją o HubSpocie?
|
Typy Użytkowników w HubSpot
HubSpot oferuje różne typy użytkowników, które decydują o dostępie do funkcji platformy oraz kosztach. Płacisz za każdego użytkownika w zależności od wybranego typu miejsca.
View-Only Seat – jest to typ użytkownika, który ma wyłącznie możliwość przeglądania zawartości opłaconych hubów bez możliwości edytowania danych. Idealny wybór dla osób na wyższych stanowiskach zarządczych, które potrzebują dostępu do raportów i analityki, ale nie zajmują się bezpośrednio zarządzaniem działaniami w HubSpot.
Core Seat – zapewnia pełen dostęp do edycji danych w opłaconych hubach oraz umożliwia korzystanie z HubSpot CRM. To miejsce jest dedykowane pracownikom aktywnie korzystającym z funkcji CRM, zarządzającym danymi klientów i prowadzącym kampanie marketingowe.
Sales & Service Seat – obejmuje wszystkie funkcjonalności dostępne w ramach Core Seat oraz dodatkowe narzędzia z zakresu Sales Hub i Service Hub. To idealny wybór dla zespołów sprzedaży i obsługi klienta, które na co dzień współpracują z obecnymi oraz potencjalnymi klientami, wykorzystując rozbudowane funkcje sprzedażowe i serwisowe HubSpot.
Każdy typ miejsca ma swoje unikalne zastosowanie i warto wybrać ten, który najlepiej odpowiada potrzebom zespołu, aby efektywnie zarządzać kosztami oraz możliwościami narzędzia HubSpot.
*Użytkownicy w pakiecie są jak konta administratorów. To osoby, które mogą uzyskać dostęp do wszystkich funkcji HubSpota. HubSpot oferuje nielimitowaną liczbę użytkowników i mogą oni być w pełni darmowi – dla przykładu osoby oglądające dane w HubSpot nie muszą mieć płatnych użytkowników (View only seat).
Dowiedź się więcej o typie użytkowników w HubSpot z naszego wideo
Mamy już podstawę. Przejdźmy zatem do cennika. Przyjrzymy się wszystkim pakietom, funkcjom i cenom, jakie oferuje HubSpot.
W wideo tłumaczę jak poruszać się po cenniku 💰, jaki plan wybrać, jakie możesz otrzymać zniżki łącząc różne pakiety
HubSpot CRM Free – darmowy system na zawsze?
Tak! HubSpot CRM zapewnia dostęp do wszystkich rozwiązań HubSpota w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, które są potrzebne do rozpoczęcia działań. Jego podstawowa wersja jest w pełni darmowa!
HubSpot CRM jest podstawą dla wszystkich innych płatnych pakietów, które możesz dowolnie rozbudowywać.
Dzięki niemu możesz:
|
HubSpot Marketing Hub został zaprojektowany głównie dla firm, które chcą skupić się na działaniach marketingowych. To narzędzie daje Ci między innymi możliwość zaprojektowania skutecznej strategii content marketingowej.
Istnieje również opcja tworzenia i zarządzania własną stroną internetową bez konieczności kodowania lub wiedzy programistycznej dzięki funkcjonalności HubSpot Content Hub. HubSpot oferuje tysiące szablonów, które można dostosować pod swoje wymagania.
HubSpot Marketing Hub Starter kosztuje 20 USD miesięcznie za 1 użytkownika typu Core Seat
Odpowiedni dla 1000 kontaktów i zawiera wszystkie funkcje CRM HubSpot. Ma również czat na żywo, boty konwersacyjne, formularze pop-up, analitykę aktywności na stronie, segmentację listy mailingowej, e-mail marketing i prowadzenie i retargetowanie reklam Google, Facebook i LinkedIn. Pełna lista funkcji Starter pod tym linkiem.
HubSpot Marketing Hub Professional kosztuje 890 USD miesięcznie i ma 3 użytkowników typu Core Seat na start
W ramach subskrypcji masz 2000 kontaktów marketingowych, a za każde dodatkowe 5 000 kontaktów płacisz 224,72 USD/miesiąc.
W pakiecie jest wszystko to, co w Starterze plus możliwość automatyzacji działań marketingowych i treści (dzięki super zaawansowanej funkcjonalności automatyzacji i lead nurturingu zwaną Workflow) . Otrzymasz również narzędzia AI, zarządzanie social media , testy A/B, wezwania do działania, hosting wideo, analitykę ruchu na stronie internetowej i niezliczone konfigurowalne raporty. Pełna lista funkcji Professional pod tym linkiem.
Kwota 890 USD miesięcznie może wydać się spora, ale… Dostajesz w tym całą automatyzację pracy marketera. A jeśli tworzysz content to bez dobrego marketingu tych treści, nie będziesz mieć z nich zwrotu. Taka praca idzie na marne. Nie masz bowiem możliwości odpowiedniej kontroli nad efektywnością podejmowanych prac.
Wersję Professional wybierają często firmy, które szukają właśnie zwiększenia kontroli nad wydawanymi setkami i tysiącami złotych, na który marketing nie daje korzyści.
Każdy dodatkowy użytkownik typu Core Seat w Marketing Hub Professional kosztuje 50 dolarów miesięcznie.
HubSpot Marketing Enterprise kosztuje 3300 USD miesięcznie i ma 5 użytkowników typu Core Seat na start
Obsługa 10 000 kontaktów marketingowych i 100 USD miesięcznie za każde dodatkowe 10 000 kontaktów. Wszystko to, co w pakiecie Professional, jak również dostęp do: pełnej kontroli atrybucji pozyskiwanych kontaktów, pojedynczego logowania, uprawnień społecznościowych, hierarchicznych zespołów, dodatkowych domen, limitów częstotliwości wysyłania wiadomości e-mail, interfejsu API Analytics, filtrowanych widoków analitycznych oraz niestandardowych zdarzeń. Pełna lista funkcji Enterprise pod tym linkiem.
Każdy dodatkowy użytkownik typu Core Seat w Marketing Hub Enterprise kosztuje 75 dolarów miesięcznie.
💡 Decydując się na płatny HubSpot Marketing, pamiętaj, że nie ogranicza Cię limit użytkowników, a funkcjonalność i progi kontaktów marketingowych*. To świetna wiadomość dla działów marketingu z wieloma interesariuszami. Będą to np. członkowie zespołu, freelancerzy, eksperci z agencji marketingowej lub pracownicy innych działów, którzy są ciekawi HubSpota. *Czym są kontakty marketingowe w HubsPot? Kontakty marketingowe w HubSpot to wszelkie kontakty, z którymi użytkownik aktywnie się komunikuje za pomocą wiadomości e-mail lub reklam marketingowych. Uwaga możesz mięć nawet 100.000 kontaktów CRM, do czasu kiedy ich nie oznaczysz w systemie jako marketingowe, za nie nie zapłacisz. |
HubSpot Sales Hub to wszechstronne rozwiązanie sprzedażowe, które pomaga małym, średnim oraz dużym zespołom sprzedaży zwiększać przychody firmy.
Narzędzie przeznaczone jest do śledzenia całego procesu sprzedażowego, źródeł pozyskiwanych kontaktów, czynności wykonywanych przez sprzedaż, raportowania i prognozowania sprzedaży.
Dodatkowo dzięki integracji w jednym narzędziu działań sprzedaży i marketingu, sprzedawca ma dostęp do informacji – jakie reklamy klika klient, jakie maile czyta, co ogląda na stronie www. Daje to mu znacznie lepsze możliwości przygotowania się do rozmów i ich prowadzenia.
HubSpot Sales Hub starter kosztuje 20 USD miesięcznie za 1 użytkownika Core Seat
Obejmuje wszystko, co w CRM HubSpot, plus śledzenie wiadomości e-mail, powiadomienia i sekwencje, rozmowy telefoniczne, czat na żywo, planowanie spotkań, pipeline transakcji i routing konwersacji (automatyczne przypisywanie przychodzących czatów i wiadomości e-mail do poszczególnych użytkowników). Pełna lista funkcji Starter pod tym linkiem.
HubSpot Sales Hub Professional kosztuje 100 USD miesięcznie za 1 użytkownika Core Seat
Wszystko to, co otrzymujesz w HubSpot Starter, plus wideo 1:1, bardziej zautomatyzowane procesy sprzedażowe, kolejki sekwencji, quotes, prognozowanie sprzedaży, integracje z Salesforce, obsługa wielu walut i zarządzanie zespołem. Masz też możliwość budowy dowolnych raportów, dzięki funkcji Custom Reports. Pełna lista funkcji Professional pod tym linkiem.
HubSpot Sales Hub Enterprise kosztuje 150 USD miesięcznie
za 1 użytkownika Core Seat
Zawiera wszystkie funkcje Professional oraz dodatkowo: transkrypcje połączeń, predykcyjny lead scoring, obsługę podpisu elektronicznego, śledzenie przychodów cyklicznych, zatwierdzanie ofert, lepsze zarządzanie użytkownikami i jednokrotne logowanie. Masz też możliwość przetrzymywania swoich danych w HubSpot dzięki rozwiązaniu Custom Objects. Pełna lista funkcji Enterprice pod tym linkiem.
HubSpot Service Hub to kompletny pakiet oprogramowania dla zespołów obsługi klienta. Został zaprojektowany tak, żeby zmniejszyć chaos, z jakim borykają się klienci, gdy mają do czynienia z firmą, która ma różnego typu działy w firmie.
Service Hub łączy w sobie wszystkie prace w tym samym środowisku, dzięki skrzynce odbiorczej, funkcji czatu na żywo, komunikatora na Facebooku i wielu innych. Podobnie jak w przypadku innych pakietów, wszystko jest oparte o HubSpot CRM.
HubSpot Service Hub zapewnia doskonałe środowisko do obsługi klienta wraz z wbudowanym raportowaniem i automatyzacją. Oznacza to, że możesz w prosty sposób przekształcić maile i czaty w tickety, które są łatwe do śledzenia i zarządzania.
Możesz też badać satysfakcję klientów, dzięki automatycznym ankietom NPS czy CSAT.
HubSpot Service Hub Cennik
Ceny są podobne do HubSpot Sales. Ponownie, możesz wybrać pomiędzy pakietami Starter, Professional i Enterprise. Wszystko zależy od liczby potrzebnych funkcji i użytkowników.
HubSpot Service Hub Starter kosztuje 20 USD miesięcznie za 1 użytkownika Core Seat
Obejmuje wszystko, co można uzyskać w CRM HubSpot, plus ticketowanie, czat na żywo, skrzynkę odbiorczą, funkcje dzwonienia, boty, e-mail zespołu, szablony e-mail i sekwencje, planowanie spotkań, raporty ticketów, raporty produktywności Rep (określają produktywność i czas reakcji każdego pracownika) i raporty czasowe odpowiadania na zgłoszenia klientów. Pełna lista funkcji Starter pod tym linkiem.
HubSpot Service Hub Professional kosztuje 100 USD miesięcznie za 1 użytkownika Core Seat
Zawiera wszystko, co w pakiecie Starter, plus: status ticketów i usługi routingu, automatyzację zadań i możliwość projektowania wielu pipeline ticketów jednocześnie. Dodatkowo są również różne funkcje automatyczne, baza wiedzy, hosting i zarządzanie wideo, niestandardowe raportowanie i ankiety NPS (ankiety lojalności Twoich klientów). Pełna lista funkcji Professional pod tym linkiem.
HubSpot Service Hub Enterprise kosztuje 150 USD miesięcznie za 1 użytkownika Core Seat
Zawiera wszystko, co dostajesz w pakiecie Professional, plus dostęp do poradników, tworzenie celów zespołowych, hierarchiczne zespoły, role użytkowników, integracja ze Slackiem, pojedyncze logowania, właściwości pól i automatycznych webhooków (które przekazują informacje między HubSpotem a innymi platformami). Pełna lista funkcji Enterprise pod tym linkiem.
Znasz już ceny i funkcje HubSpot, które są dostępne dla klientów. A co jeśli chcesz mieć wszystkie te funkcje naraz w jednym pakiecie?
Pakiet Customer Platform - nawet 40% taniej |
Pakiet Customer Platform daje Ci możliwość połączenia różnych wariantów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu w jednym pakiecie. Wszystkie opcje cenowe HubSpot dla pakietu Customer Platform są dostępne z bezpłatnym HubSpot CRM.
Podobnie jak w przypadku poszczególnych pakietów, o których opowiedziałem Ci powyżej, pakiet Customer Platform jest tak samo zróżnicowany pod względem cenowym. Wszystko zależy od liczby użytkowników i potrzebnych funkcji.
HubSpot Customer Platform kosztuje 20 USD miesięcznie za 1 użytkownika Core Seat
Zawiera wszystkie pakiety startowe STARTER, o których wspominałem powyżej, dotyczące sprzedaży, usług i marketingu, połączone z HubSpot CRM.
Jeśli szukasz niedrogiego, wstępnego rozwiązania dostosowanego do wszystkich Twoich potrzeb w zakresie sprzedaży i marketingu, to będzie idealny wybór. Takiej opcji nie znajdziesz nigdzie indziej na rynku. Gwarantuję! Pełna lista funkcji Starter pod tym linkiem.
HubSpot Customer Platform Professional kosztuje 1300 USD miesięcznie i ma 5 użytkowników typu Core Seat na start
Zaprojektowany dla osób, które chcą pójść o krok dalej ze swoimi działaniami. Wyposażony w funkcje z pakietów Professional dla sprzedaży, marketingu i usług, a także w darmowego CRM HubSpot. Obecnie najpopularniejszy pakiet na rynku przeznaczony dla rozwijających się firm, w którym obecnie dostajesz też HubSpot CMS ora HubSpot Operations Hub Professional. Pełna lista funkcji Professional pod tym linkiem.
Każdy dodatkowy użytkownik typu Core Seat w Customer Platform Hub Professional kosztuje 50 dolarów miesięcznie.
HubSpot Customer Platform Enterprise kosztuje 4300 USD miesięcznie i ma 7 użytkowników typu Core Seat na start
Zapewnia wszystkie funkcje z najwyższej półki HubSpota. Jeśli nie jesteś gotowy na żadne kompromisy, to jest opcja idealna dla Ciebie. Cena jest obniżona ponad 40%! Pełna lista funkcji Enterprise pod tym linkiem.
Każdy dodatkowy użytkownik typu Core Seat w Customer Platform Hub Enterprise kosztuje 75 dolarów miesięcznie.
Jakie rozwiązanie cenowe HubSpot będzie dla Ciebie najlepsze?
Istnieje tak wiele różnych aspektów funkcjonalności we wszystkich pakietach HubSpot, że wybór tego odpowiedniego może być nieco przytłaczający.
Dla niektórych firm oczywistym wyborem będzie rozpoczęcie od darmowego CRM HubSpot i rozbudowywanie go o narzędzia, które są najbardziej potrzebne.
Dla innych plan Enterprise będzie jedynym sposobem, żeby utrzymać rozwój w konkurencyjnej, dużej firmie.