Parki, Trojaczki, Karta Dużej Rodziny – czyli dlaczego HubSpot rzadko jest kupowany pojedynczym Hub-em.
Dlaczego tak rzadko HubSpot jest singlem i szuka Pary?
Zazwyczaj na spotkaniach, na których prezentujemy HubSpot mamy sytuację, w której bardzo rzadko rozmawiamy o jednym Hub-ie.
Na przykład: Jeśli ktoś przychodzi do nas po Sales Hub i chce wdrożyć CRM dla sprzedaży, to szybko okazuje się, że możliwości HubSpot związane, z tym że jednocześnie pracuje na nim marketing oraz obsługa klienta, kierują tę firmę do podjęcia decyzji o zakupie co najmniej dwóch Hub-ów, czyli kupują Parkę.
Takie Parki najczęściej tworzone są w dwóch obszarach:
- Marketing + Sprzedaż
- Obsługa klienta + Sprzedaż
Dlaczego klienci wybierają Parki?
W przypadku połączenia marketingu i sprzedaży zarówno jeden, jak i drugi dział mogą śledzić cały cykl życia klienta od momentu, kiedy klika w reklamę, chodzi po stronie internetowej, po zamykanie transakcji.
- Marketing ma dostęp do informacji, na jakim etapie znajduje się klient, ile potencjalnych leadów jest kwalifikowanych do sprzedaży, ile zmienia się w transakcję i jaki jest przychód z reklam.
- Sprzedaż rozmawiając z potencjalnymi klientami, może sprawdzać, skąd oni przyszli, czym się wcześniej interesowali na stronie www, a także, jak czytają maile marketingowe i jak działa cały lead nurturing.
To pozwala obu działom zbudować niesamowitą wiedzę na temat tego, kim jest klient i dostosować do niego odpowiednią komunikację.
Nie tylko Marketing jest najlepszym kandydatem do Parki, poznaj Service Hub
Często też klienci, którzy szukają CRM dla sprzedaży kupują do niego Service Hub.
Ponieważ w procesie sprzedaży jest konieczność komunikacji z innymi zespołami. Takimi, które pomagają sprzedawcom w procesie sprzedażowym. Będzie to na przykład zespół, który przygotowuje umowy, faktury, ale również dział techniczny, który przygotowuje specyfikacje i analizuje wymagania klientów. W tym przypadku doskonale sprawdza się połączenie HubSpot Sales Hub z HubSpot Service Hub.
Service Hub wyposażony jest w moduł ticketowy, za pomocą którego możemy budować różne procesy. Na przykład jeśli przenosimy transakcje w sprzedaży na etap „przygotowanie umowy”, system automatycznie założy ticket w kolejce ticektów „umowy”.
Jak umowa jest już gotowa i zmienia status ticketu na „gotowy”, to system automatycznie zastępuje go na „gotowa umowa do wysłania” i poinformuje o tym sprzedawcę. Jeżeli umowa zostanie podpisana i przesuniemy status transakcji na „wygrana”, to system ticketowy faktur automatycznie założy ticket osobie, która ma przygotować fakturę, wysłać ją i rozliczyć.
Tak samo można wykorzystać system ticketowy do współpracy z zespołem technicznym, który robi dla nas specyfikację. Można w ticektach założyć kolejkę dotyczącą specyfikacji rozwiązania dla klienta i przypisać je do konkretnych osób technicznych.
Takie przypisywanie ticektów do różnych osób – faktur, umów, specyfikacji technicznych – powoduje, że mamy na HubSpot całkowicie powiązana informacje. Jeżeli klikniemy transakcję (deal), widzimy, jakie powiązane są z tym tickety np. jak wygląda status przygotowania faktury, umowy albo wsparcia technicznego.
Koledzy i koleżanki z tych działów prowadzą komunikację na HubSpot, wprowadzają notatki, organizują przez niego spotkania – wszystko jest gromadzone w jednym miejscu. Zarówno sprzedaż, jak i pozostałe zespoły widzą wszystkie informacje w jednym miejscu. Oszczędza to wiele czasu, który spędzilibyśmy na szukaniu wiadomości i na zarządzaniu nimi wszystkimi.
Powiększmy naszą rodzinę HubSpot, czas na Trojaczki
Czasami klienci decydują się na Trojaczki, czyli łączą: marketing + sprzedaż + obsługę klienta i kupują trzy Hub-y (Marketing Hub + Sales Hub + Service Hub). W takiej konfiguracji mają połączony cały system zarządzania relacją z klientem.
Wszystko, co wychodzi z działu marketingu mamy informację, skąd pochodzi i jak działa. Wszystko, co wchodzi od sprzedaży – wiemy, skąd pochodzi i jak działa. I wreszcie – wszystko, co robimy w obsłudze klienta, wiemy, co się dzieje i jak działa.
Pamiętajmy, że Service Hub to nie tylko narzędzie do ticektów i wsparcia procesów sprzedaży. Zawiera on w sobie drugi obszar, który pomaga nam zbudować świetnie działający help desk dla klientów. Poprzez stronę internetową możemy generować formularze, maile, wiadomości z Facebooka, informacje, gdzie klienci mogą wysyłać do nas reklamacje, zapytania – to wszystko obsłużymy również w Service Hub, niezależnie od procesu sprzedażowego i powiązania z dealami.
Karty Dużej Rodziny – premia dla tych, co kupują całą rodzinę HubSpot
Jak zdecydujemy się na Trojaczki, to zbliżamy się do czegoś, co nazwałem uzyskaniem od HubSpot Karty Dużej Rodziny. Dlaczego?
Jeżeli połączmy trzy Hub-y od HubSpot, które chcemy kupić, to sumując każdy z nich osobno, wyjdzie nam określona kwota, będąca ceną tych Hub-ów. Ale HubSpot ma coś takiego, jak Karta Dużej Rodziny.
Jeżeli decydujesz się na zakup wszystkich Hub-ów, czyli marketingu, sprzedaży, obsługi klienta – Uwaga! Tutaj są jeszcze dwa dodatkowe Hub-y, które zaraz rozwiniemy – CMS oraz Operation Hub, to wtedy dostajesz w pierwszym roku premię zniżkową na wszystkie Hub-y do 40%. Otrzymujesz premię HubSpot za to, że wybierasz Kartę Dużej Rodziny i decydujesz się na całą rodzinę rozwiązań HubSpot na raz.
Czym jest CMS oraz Operation Hub?
Wymieniłem w zakresie Karty Dużej Rodziny dodatkowe Hub-y – CMS oraz Operation Hub. Co to jest?
Z CMS-a i Marketing Hub możemy stworzyć kolejną Parkę.
Czym jest CMS HubSpot?
To coś, co likwiduje Twoje kłopoty w zakresie myślenia o hostingach, bezpieczeństwach, wtyczkach, szukaniu haseł do strony internetowej i tygodniowym czekaniem na wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany na stronie. CMS Hub jest częścią HubSpot – dlatego, jeśli masz dostęp do HubSpot, masz też dostęp do zarządzania całą stroną internetową.
Jeżeli pobudujesz sobie na CMS-ie stronę, landing page, to szybko je skopiujesz i będziesz tworzyć nowe kampanie i działania dla siebie lub swoich klientów bez konieczności dzwonienia do dewelopera. Życie marketingowca z CMS Hub-em staje się banalnie proste. Odpada całe zarządzanie technologiczne.
Obsługę CMS HubSpot możemy porównać do trzymania landingów na serwisie zewnętrznym – wtedy też nie martwisz się o hosting, bezpieczeństwo i wtyczki. W przypadku korzystania CMS HubSpot nie martwisz się o to na całej swojej stronie internetowej.
Skupiłem się tutaj na głównych aspektach bezpieczeństwa i zarządzania tym systemem treści. Ale pamiętajmy, że HubSpot ma bardzo dużo dodatkowych funkcji, które umożliwiają spersonalizowaną komunikację z klientami (smart content), gdzie możemy zmieniać teksty, grafiki pod różnych klientów, wyświetlać inne CTA (wezwania do działania) w zależności, na jakim etapie procesów marketingowych i sprzedażowych jest dany klient.
Strona na HubSpot może zmieniać się automatycznie pod danego klienta i personalizować całą jego komunikację. To jest właśnie wielka przewaga HubSpot – personalizacje!
Czym jest Operation Hub?
Współczesne organizacje mają dużo różnych danych. Te dane ciągle rosną i rosną. Trzeba je wymieniać z zewnętrznymi systemami. HubSpot postanowił odpowiedzieć na potrzeby i ułatwić działom, które odpowiadają za zarządzanie danymi i integracje z innymi systemami.
Kojarzysz takie rozwiązania jak np. Zapier? HubSpot, któregoś dnia kupił firmę PieSync, a następnie zintegrował to rozwiązanie i wtopił w system. Zbudował możliwość komunikowania się poprzez gotowe interfejsy integracyjne z różnymi aplikacjami.
Przykład: HubSpot może bardzo łatwo połączyć się z: Google Sheets, programami do webinarów, zewnętrznymi danymi, które masz w systemach, jeśli wystawiają określone interfejsy. Dostajesz możliwość wysyłania z HubSpot lepszego interfejsowania (webhook), a także zarządzania całością danych np. automatyczne dodawanie +48 do numerów telefonów, jakie otrzymaliśmy od klientów tak, żeby można było wysyłać do nich SMS-y; korygowanie imion i nazwisk z małych na wielkie litery oraz dodawanie przedrostka Pan/Pani. Jednym zdaniem – kontrola jakości danych. To właśnie daje firmom Operation Hub.
Parki, Trojaczki, a może Karta Dużej Rodziny?
Podsumowując – jeżeli przyjdziesz do BusinessWeb na spotkanie po CRM dla sprzedaży prawdopodobnie wyjedziesz z czymś więcej. CRM-ów dla sprzedaży jest wiele na rynku. Jednak niewiele z nich ma takie możliwości, jak HubSpot, czyli pracy wszystkich działów w firmie na jednym systemie – to jest masywna przewaga HubSpot nad innymi rozwiązaniami.
CRM-y sprzedażowe posiadają pipeline, taski, możliwości automatyzacji pracy, ale niewiele z nich ma coś takiego, że sprzedawca widzi, w jakie klient klika reklamy, jakie czyta maile marketingowe, albo co oglądał na stronie.
Niewiele z nich automatyzuje komunikację ze sprzedażą. Przykład – klient, z którymi prowadzą rozmowy, właśnie ogląda cennik i sprzedaż dostaje automatycznie SMS od HubSpot: „Hej, Twój klient właśnie ogląda cennik na stronie – do dzieła ;)”.
Niewiele z nich potrafi przeliczyć zyskowność działań reklamowych np. jeśli wydalaliśmy określoną kwotę na reklamę w intrenecie, to ile transakcji założyliśmy z tych działań – jakie są dla nas przychody i jakie reklamy powinniśmy włączyć, bo są nieopłacalne.
To jest właśnie HubSpot – platforma CRM, czyli platforma do zarządzania relacjami z klientem. Nie tylko sprzedażą! Ale wszystkimi relacjami z klientem – marketingowymi, sprzedażowymi i jakościową obsługą klienta.
Dlatego, jeśli będziesz oglądać HubSpot pomyśl od razu o tym: jaka Parka może Ci pomóc, jakie Trojaczki, a może Karta Dużej Rodziny?