Wdrożenie HubSpot Service Hub to krok w stronę lepszego zarządzania obsługą klienta, usprawnienia procesów serwisowych oraz budowania długotrwałych relacji z klientami.
Kluczowe pytanie, jakie zadają nasi klienci, brzmi: „Ile kosztuje wdrożenie HubSpot Service Hub?”
Koszt ten zależy od wielu czynników, takich jak wybór licencji, zakres funkcji, złożoność procesów obsługi klienta oraz potrzeby szkoleniowe.
Co wpływa na koszty wdrożenia HubSpot Service Hub?
1. Rodzaj i poziom licencji
HubSpot Service Hub dostępny jest w trzech poziomach:
- Starter: Podstawowe funkcje obsługi klienta, takie jak zarządzanie zgłoszeniami (ticketing) czy skrzynkami odbiorczymi.
- Professional: Rozszerzone funkcje automatyzacji, zarządzania zespołami, bazy wiedzy i ankiety satysfakcji oraz bardziej zaawansowane raporty SLA.
- Enterprise: Dedykowane dla dużych organizacji, wymagających custom objects, zaawansowanego raportowania oraz integracji z innymi systemami. Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, w tym SSO.
Wybór licencji zależy od potrzeb Twojej firmy. Małe zespoły mogą rozpocząć od wersji Starter, podczas gdy większe zespoły lub firmy o złożonych procesach obsługi klienta często wybierają wersję Professional lub Enterprise.
2. Złożoność procesów obsługi klienta
Koszt wdrożenia zależy od liczby i złożoności procesów serwisowych, takich jak:
- Obsługa zgłoszeń serwisowych (ticketów).
- Ilość procesów obsługi do przeniesienie na HubSpot - np. reklamacje, wsparcie techniczne
- Automatyzacja procesów obsługi, np. przydzielanie zgłoszeń do odpowiednich działów.
- Raportowanie SLA i czasu odpowiedzi.
- Tworzenie baz wiedzy i zarządzanie feedbackiem od klientów.
Złożone procesy wymagają większego nakładu czasu na konfigurację i szkolenia. Ich różnorodność osobnych mapowań procesów i ich przełożenia na HubSpot.
3. Wielkość zespołu
Większe zespoły oznaczają większe potrzeby szkoleniowe i bardziej złożoną konfigurację systemu. Na przykład firma z 20-osobowym zespołem obsługi klienta będzie potrzebować znacznie bardziej rozbudowanego wdrożenia niż firma z zespołem kilkuosobowym. Pojawia się tu też kwestia, czy ten zespół wykonuje podobne czynności czy może jest podzielony na podzespoły odpowiadające za różne procesy np. jeden zespół odpowiada za reklamacje , drugi za wsparcie techniczne.
4. Integracje z innymi systemami
HubSpot oferuje wiele gotowych integracji (np. z Gmail, Teams, Zoom), które są stosunkowo proste do wdrożenia. Zaawansowane integracje z systemami ERP wymagają jednak dedykowanego wsparcia technicznego i współpracy z dostawcami ERP. W większości przypadków koszt integracji leży po stronie systemu ERP. Musisz brać pod uwagę, że to dostawca ERP mus podłączyć się do HubSpot w celu wymiany danych. Stąd analizując koszt integracji, mocno skup się na kosztach po stronie dostawcy, ponieważ koszt po naszej stronie może nie stanowić więcej niż 10-20% całości kosztów. Sprowadza się on bowiem do szkoleń z integracji i bieżące wsparcia godzinowego dla firmy wdrażającej ERP lub dla Twojego zespołu IT.
5. Stopień samodzielności klienta - obniżenie kosztów dzięki transferowi wiedzy o HubSpot
Wdrożenie może być tańsze, jeśli klient jest gotowy samodzielnie realizować część prac, korzystając z naszego wsparcia w formie szkoleń online czy szkoleń administracyjnych. W BusinessWeb zapewniamy pełne wsparcie w transferze wiedzy o HubSpot, tak aby Twoja firma mogła być na nim samodzielna.
Nasze doświadczenie pokazuje, że klienci, którzy decydują się na taki model, nie tylko obniżają koszty wdrożenia, ale także szybciej nabywają kompetencje niezbędne do codziennej pracy z HubSpot. Prowadzi to do obniżenia całościowego kosztu posiadania HubSpot, dzięki braku konieczności tworzenia budżetu na obsługę HubSpot przez firmę zewnętrzną.
Jeśli dysponujesz odpowiednimi zasobami, gorąco zachęcamy do uczestnictwa w szkoleniach administracyjnych z HubSpot. Dzięki nim Twój zespół będzie mógł zgłębić zasady tworzenia raportów, automatyzacji oraz zarządzania konfiguracją systemu. Współpraca z BusinessWeb opiera się na przekazywaniu wiedzy o HubSpot, co umożliwia klientom samodzielny rozwój w tym zakresie. Wierzymy, że HubSpot można szybko opanować, aby efektywnie zarządzać codziennymi potrzebami firmy.
Koszty wdrożenia HubSpot Service Hub – Widełki
- Starter: 6 000 – 9 000 zł: Proste procesy obsługi klienta, małe zespoły. Realizowane procesem wdrożeń z ekspertem.
12 000 zł – 28 000 zł: Tam, gdzie stosujemy pełny proces wdrożenia HubSpot Service Hub z mapowaniem procesów obsługi klienta. Głównym czynnikiem zwiększającym koszty jest tu wielkość zespołu obsługi klienta i liczba procesów, pamiętajmy jednak o ograniczeniach Startera pod względem funkcjonalności systemu ticketowego i raportowania. - Professional: 6 000 – 9 000 zł: Proste procesy obsługi klienta, małe zespoły. Realizowane procesem wdrożeń z ekspertem.
25 000 – 45 000 zł: Tam, gdzie stosujemy pełny proces wdrożenia HubSpot Service Hub Professional z mapowaniem procesów obsługi klienta. W przypadku tej wersji HubSpot na koszt mają wpływ praktycznie wszystkie czynniki wymienione we wprowadzeniu do artykułu – liczba procesów, wielkość zespołów obsługi, automatyzacje oraz raporty. - Enterprise: 49 000 – 90 000 zł: W tym przypadku największymi czynnikami wpływającymi na koszty wdrożenia są wielkość zespołów, liczba procesów oraz zastosowanie zaawansowanych modeli danych, Custom Objects, czy integracje.
Filozofia wdrożeń BusinessWeb
1. Transfer wiedzy
Nasze wdrożenia koncentrują się na edukacji klientów, aby byli w stanie samodzielnie rozwijać system HubSpot. Możesz wykorzystać szkolenia online jaki szkolenia administracyjne do poznania HubSpot i samodzielnego rozwoju systemu po wdrożeniu.
2. Elastyczność
Możesz wybrać samodzielne wdrożenie z naszym wsparciem, pełne wdrożenie przez nasz zespół lub model mieszany, w którym część prac realizujesz samodzielnie. Masz też dostępne szkolenia online, które pomogą Ci samodzielnie podążać ścieżką poznawania HubSpot.
3. Redukcja TCO - całkowitego kosztu posiadania
Dzięki samodzielności Twojego zespołu obniżasz długoterminowe koszty zarządzania systemem. Inwestując w szkolenia administracyjne, pozyskujesz wiedzę i umięjętności do samodzielnego rozwoju funkcji HubSpot.
4. Nie sprzedajemy licencji kosztem jakości wdrożeń
Naszym priorytetem nie jest sprzedaż licencji HubSpot za wszelką cenę, zwłaszcza gdy nie spełnia ona Twoich oczekiwań lub potrzeb. Zawsze zwrócimy uwagę na potencjalne ryzyko, że HubSpot może nie być odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie, nawet jeśli oznacza to rezygnację ze sprzedaży licencji i utratę związanych z tym przychodów.
Podsumowanie
Koszt wdrożenia HubSpot Service Hub zależy od wielu czynników, takich jak wybór licencji, złożoność procesów i wielkość zespołu. W BusinessWeb oferujemy elastyczne podejście, które pozwala dostosować wdrożenie do potrzeb Twojej firmy. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać szczegółową wycenę i rozpocząć efektywne zarządzanie obsługą klienta z HubSpot!
COMMENTS